Administratie

FALT critică în continuare noul regulament TimPark: De ce se aplică sistemul sâmbătă și duminică!

Cu doar câteva zile înainte de cea de a doua dezbatere publică pe tema TimPark, Federația Asociațiilor de Locatari din Timișoara – FALT analizează din nou sistemul modificat propus de actuala conducere a municipalității și prezintă o serie de probleme pe care noul regulament le are. Printre acestea, și impunerea TimPark în zilele de sâmbătă și duminică!

Deși a descoperit o serie de probleme expuse și după prima dezbatere publică, FALT nu a reușit să obțină atenția primăriei. Acum, reprezentanții FALT analizează din nou regulamentul de parcare, prezintă o nouă serie de probleme și atrage atenția că o parte din prevederi nu vor putea fi aplicate și vor crea doar probleme pentru șoferii. Una dintre principalele concluzii ale analizei arată că, de fapt, Primăria Timișoara are un singur scop, adică să aducă sume tot mai mari de bani în buget, indiferent de consecințe.

Una dintre primele prevederi care, aproape sigur, va deveni realitate este faptul că mare parte din locurile de parcare vor fi taxate până la ora 20 și nu ora 17 ca și până acum. De asemenea, crește prețul abonamentelor și în unele zone din oraș vor putea să parcheze după ora 17 doar rezidenții din zonă.

FALT acuză faptul că se stabilesc prea multe gratuități la parcare, ceea ce conduce la discriminare. Conform regulamentului, sunt scutite de plată vehiculele corpului diplomatic; vehiculele de intervenție (ambulanță, SMURD, pompieri, politie, jandarmerie, Ministerul Justiției, M.Ap.N., Ministerul Public, Politie Locală, etc.) aflate în misiune; motoretele, motocicletele; vehicule utilizate de instituții ale statului.

Nu ne referim la ambulanța, SMURD, pompieri. Solicităm ca acele instituții să își plătească și ele parcări ca și orice cetățean de rând. Cum ar fi dacă s-ar merge mai departe și s-ar spune ca aceste instituții să nu plătească utilitățile? Ne surprinde un număr mare de abonamente gratis care sunt pentru Primăria Municipiului Timișoara, care are 40 de abonamente (20 Primăria + 20 Poliția Locală). Nu știm dacă Primăria chiar are 20 de mașini alocate. Nu înțelegem de ce acestea pot parca pe domeniul public fără a plăti”, conform FALT.

O nouă modificare propune limitarea accesului pe anumite străzi cu mijloace gen bariere. FALT cere precizarea clară a acestora, dar și de ce se prelungește programul TimPark în anumite zone, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.

La art. 3 alin. (3) lit. a, se prevede mărirea intervalului orar în loc de 8-17 cu 8-20 în viitor. Nu înțelegem care este raționamentul, pentru că după ora 17 nu mai e aglomerație, decât dacă dorim bani în plus de la cetățeni. La fel, nu înțelegem de ce se aplică sistemul și în zilele de sâmbătă în zona roșie, galbenă și albastră; iar în zona verde s-a introdus de luni până duminică, tot între orele 8-20. În alte țări din UE, precum Austria, nu există un sistem de parcare pentru zilele de sâmbătă și duminică”, se mai spune în poziția publică a asociației.

Reprezentanții acesteia nu își explică motivul pentru care se aplică taxarea progresivă.

Creșterea numărului de străzi cu taxarea progresivă va duce la eliminarea unor drepturi conferite de abonamentul combinat. Prețul pentru un abonament combinat a crescut foarte mult, chiar dacă beneficiile sunt mai mici. Nu înțelegem de ce un posesor de abonament pentru zona roșie nu poate parca în zona galbenă sau albastră, când el, de fapt, plătește un tarif mai mare și nu poate parca într-o zona în care tariful este mai mic. Obligarea la achiziționarea unui abonament combinat nu este decât o sursă de venit nejustificată pentru primărie”, consideră reprezenații asociațiilor de proprietari.

Avem nevoie de parcări în adevăratul sens al cuvântului nu de dungi desenate cu vopsea pe carosabil.

Referitor la abonamentul tip rezident, considerăm că el trebuie să se aplice, dar pentru parcările construite ca atare, nu pentru parcarea pe o stradă pe care s-a marcat cu vopsea. Util ar fi să se rezolve problema parcării pe zi, așa cum există acum, adică prin SMS poți plăti parcarea pe o oră sau parcarea pe o zi, care acum este de ~0.42 euro/oră și ~3,57 euro/zi, dar în proiect nu o mai regăsim”, mai transmit cei de la FALT.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Competiție de bodybuilding în premieră în România, întâlniri cu Iepurașul, premii și distracție, toate la Iulius Town Timișoara

România găzduiește în acest weekend, 26 – 27 aprilie, Campionatul Balcanic de Culturism și Fitness,…

O oră ago

Timp de o lună, trafic închis pe două artere din Timişoara

În perioada 26.04.2024 – 25.05.2024, traficul rutier va fi închis, pentru executarea lucrărilor de întreținere…

2 ore ago

Primăria Timișoara vrea să mute canotorii la baza Agenției Naționale pentru Sport din Parcul Rozelor

Presat să găsească o locație pentru găzduirea canotorilor de la CSM Timișoara, după ce le-a…

13 ore ago

Primăria Timișoara reia demersul preluării rețelei de termoficare a orașului

Promovată în urmă cu ceva timp, dar lăsată deoparte din cauză că nu se putea…

13 ore ago

Alin Nica: În patru ani, Dominic a schimbat multe în Timișoara. PSD nu s-a schimbat, pericolul e acolo.

Alianța dreptei Unite este formată din susținători ai valorilor de dreapta și din oameni care…

16 ore ago

Şansa salvării vine sâmbătă

CSC Dumbrăviţa se află în fața unui nou joc ce îi poate asigura, din punct…

17 ore ago