Administratie

Românii de la UMB, desemnați câștigători pentru tronsonul cu tuneluri din autostrada Lugoj – Deva

Liciația pentru stabilirea firmei care se va ocupa de cei 12 kilometri lipsă din autostrada Lugoj – Deva, celebra porțiune cu tuneluri pentru urși a fost încheiată. Câștigătoare a fost desemnată societatea UMB, urmează o perioadă de contestații de zece zile, după care se va putea semna contractul de execuție, care va avea loc la Timișoara.

Vestea cea mai bună este că vorbim despre un contract pe FIDIC galben, ceea ce înseamnă că va fi o procedură unică, firma câștigătoare va realiza și proiectarea și execuția.

S-au încheiat toate procedurile pentru celebra autostradă cu urși. A fost desemnat castigătorul, este un constructor român care și-a făcut treaba foarte bine și care ne dă siguranța că va finaliza în termenii contractului. După procedurile legale, se va semna contractul. Este constructorul care în acest moment este probabil cel mai mare constructor pe infrastructură rutieră, e vorba de UMB. E un lucru important pt noi și în sfârșit se intră în linie dreaptă și pe acest proiect”, a declarat, la Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Urmează zece zile în care se pot depune contestații.

Vom semna contractul la Timisoara, după contestații. E un contract de proiectare și execuție, FIDIC galben. E importantă perioada de proiectare. A scos peri albi acest proiect. Realitatea de pe A1 este cea pe care o știm. Astăzi e primul pas: desemnarea câștigătorului. Se intră în perioada legală în care se poate contesta. Dacă se contestă, CNSC are 30 de zile să dea o soluție. Dacă nu se contestă, semnarea va avea loc în mai puțin timp”, a mai subliniat Grindeanu.

Ofertantul desemnat câștigător este o Asociere condusă de S.C. SPEDITION UMB S.R.L., împreună cu S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o., având prețul de 1.826.845.634,11 Lei fără TVA.

Finanțarea este asigurată prin PNRR. Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.

Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Menajeria infracţională de AUR. După un bătăuş de copii la Buziaş, un ales local violator la Giarmata

Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…

37 de minute ago

AIM School, noua școală de muzică în Iulius Town, organizează trei seri de master class. Printre invitați, Radu Pieloiu, toboșarul de la Subcarpați

În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…

40 de minute ago

Elena Lasconi – Singura opțiune de încredere pentru o România pentru toți

În contextul actual al alegerilor prezidențiale, votul pentru Elena Lasconi din primul tur este mai…

O oră ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 22 noiembrie 2024

Pentru data de 22.11.2024, toate lucrările vor fi sistate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Se…

O oră ago

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

14 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

16 ore ago