Administratie

A fost semnat contractul de execuție pentru reabilitarea celui de-al treilea lot de cale ferată din Caransebeș – Arad. Costă 1,8 miliarde de lei/FOTO

Compania CFR a semnat contractul de execuție pentru reabilitarea celui de-al treilea lot de cale ferată dintre Caransebeș – Arad, cel dintre Lugoj și Timișoara Est, lotul 2. Acesta este în valoare de 1,91 miliarde de lei, iar executant este societatea FCC Construction.

A fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Astăzi am semnat un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km), finanțat prin PNRR, și anume Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanță de 54,13 km. Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanță de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad. Doresc să menționez faptul că, aștept din partea antreprenorilor să-și respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm “eventualele probleme de proiectare”, așa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea și execuția lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a spus Alexandru Simu, șeful CFR Infrastructură.

Constructorul care se va ocupa de proiect este FCC Construccion, valoarea contractului (proiectare și execuție) – 1,91 miliarde de lei, finanțarea e asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, iar durata de implementare a contractului de 42 de luni, din care 6 luni proiectare și 36 luni execuție.

Obiectivele urmărite în urma acestui contract sunt modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea LUGOJ – TIMIȘOARA EST (lotul 2), în lungime de 54,13 km; lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare; lucrări civile în 5 halte de călători; modernizarea lucrărilor de artă – 14 poduri și 39 podețe; sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată; lucrări specifice de exploatare feroviară; lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

Pin intermediul acestui contract se vor realiza cinci pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mare, două pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin; un pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului) panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m; rampe de încărcare-descărcare în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Remetea Mare

Obiectivul General al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate.

Prin realizarea investiției se va putea circula cu 160 km/h; va avea loc modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice; se va realiza modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare. Totodată, se va realiza dublarea liniei, în funcție de condițiile de relief). Vor fi puse la punct instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R) și modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

Linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km) beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Anunţ SDM

MUNICIPIUL TIMIȘOARA, anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru…

4 ore ago

Problema banilor pentru Institutul Oncologic Timișoara e rezolvată. Alocări până în 2030, timp de implementare suplimentar

Lipsa de încredere în realizarea Institului Oncologic Timișoara nu mai are susținere, finanțarea obiectivului este…

4 ore ago

Piața imobiliară din Timișoara rămâne cea mai accesibilă dintre marile orașe din România

Timișoara și Iașiul rămân cele mai accesibile piețe imobiliare din România, din marile orașe. În…

5 ore ago

Primăria Timișoara anunță obținerea unei sentințe favorabile, la Tribunalul Timiș, pentru terenul de la baza No Name

Primăria Timișoara anunță că a obținut o victorie în justiție, în demersurile de obținere a…

6 ore ago

La Timișoara va funcționa un centru pentru tratarea AVC, dotat cu aparatură de 30 de milioane de lei

Timișoara pregătește înființarea unui centru de excelență pentru pacienții cu AVC. În urma unor investiții…

6 ore ago

A intrat în fața trenului și a scăpat ca prin urechile acului… Accident feroviar la Peciu Nou

Un șofer neatent a avut zile... În jurul orei 13:30, ISU Timiș a fost solicitat…

8 ore ago