Compania CFR a semnat contractul de execuție pentru reabilitarea celui de-al treilea lot de cale ferată dintre Caransebeș – Arad, cel dintre Lugoj și Timișoara Est, lotul 2. Acesta este în valoare de 1,91 miliarde de lei, iar executant este societatea FCC Construction.
A fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
”Astăzi am semnat un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km), finanțat prin PNRR, și anume Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanță de 54,13 km. Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanță de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad. Doresc să menționez faptul că, aștept din partea antreprenorilor să-și respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm “eventualele probleme de proiectare”, așa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea și execuția lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a spus Alexandru Simu, șeful CFR Infrastructură.
Constructorul care se va ocupa de proiect este FCC Construccion, valoarea contractului (proiectare și execuție) – 1,91 miliarde de lei, finanțarea e asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, iar durata de implementare a contractului de 42 de luni, din care 6 luni proiectare și 36 luni execuție.
Obiectivele urmărite în urma acestui contract sunt modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea LUGOJ – TIMIȘOARA EST (lotul 2), în lungime de 54,13 km; lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare; lucrări civile în 5 halte de călători; modernizarea lucrărilor de artă – 14 poduri și 39 podețe; sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată; lucrări specifice de exploatare feroviară; lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.
Pin intermediul acestui contract se vor realiza cinci pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mare, două pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin; un pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului) panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m; rampe de încărcare-descărcare în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Remetea Mare
Obiectivul General al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate.
Prin realizarea investiției se va putea circula cu 160 km/h; va avea loc modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice; se va realiza modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare. Totodată, se va realiza dublarea liniei, în funcție de condițiile de relief). Vor fi puse la punct instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R) și modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.
Linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km) beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
Comentarii prin facebook