Administratie

Patru noi pasaje rutiere, o gară nouă, parcare supraetajată, gări reabilitate. La Timișoara pornește cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii ani/Foto

La Timișoara va demara în scurt timp cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii ani, fiind vizate mai multe zone ale oarşului. Proiectul de modernizare a căii ferate dintre Gara de Est și Ronaț va afecta în sens pozitiv întreaga comunitate. Valoarea investiție este de 1,44 de miliarde de lei și va duce la construirea unor gări noi, a unei parcări supraetajate, a patru pasaje care vor facilita decisiv circulația din Timișoara.

Proiectul de reabilitare a căii ferate dintre Gara de Est și Ronaț, a trecut în urmă cu câteva zile și de etapa contestațiilor, iar, operativ, vineri, a fost deja semnat și contractul de execuție. Directorul CFR, timișoreanul Alexandru Simu, și reprezentantul societății Webuild, au semnat la Timișoara înțelegerea pentru ducerea la bun sfârșit a unei investiții imense, de 1,44 de miliarde de lei, care va schimba total mare parte din infrastructura orașului.

”Este un proiect care dincolo de modernizarea căii ferate are un impact major asupra orașului. Vor fi investiții în intersecții, reabilitări. Vor transforma total zona adiacentă a căii ferate pe acest tronson”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezent la semnarea contractului.

Ce înseamnă aceste schimbări? Vor fi realizate patru pasaje, se va face o mică ”gară”, halta Timișoara Centru, lângă Iulius Town, la Gara de Nord se va reabilita integral infrastructura, se va realiza un nou corp de clădire al gării, pe partea unde este acum depoul, se va construi o parcare supraterană pe aceeași parte (în zona stadionului CFR, sau ce a rămas din acesta), vor fi pasarele între linii, cu scări rulante, va fi o nouă pasarelă între zona parcării și gară, dotată cu trotuar mobil, asemeni aeroporturilor.

Cele patru pasaje rutiere care vor trece peste calea ferată vor fi amenajate pe strada Gheorghe Adam în zona UMT (274 metri lungime), strada Enric Baader în zona Gării de Est (425 metri lungime), străzile Comoarei – Radu de la Afumați din zona Ronaț (380 metri lungime) și pe DN 59 în zona Ronaț (330 metri lungime). Cu ajutorul acestora, traficul rutier dintre cele două ”jumătăți” ale Timișoarei se va realiza mult mai ușor, vor dispărea celebrele bariere din zona UMT și Baader.

Efectele se vor simți și la Gara de Est, una folosită mai ales pentru traficul de mărfuri. Aceasta va fi reabilitată integral, se vor ridica pasarele, se vor repara 16 linii de cale ferată. De asemenea, se va realiza și o nouă legătură feroviară spre Aeroportul Internațional Timișoara.

”Vorbim de un proiect finanțat prin PNRR, este lotul 3 din proiectul de reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad. E un proiect de 1,44 miliarde de lei fără TVA. Vor fi șase luni de proiectare și 36 luni pentru execuție. Va impacta asupra Timișoarei. Proiectul are patru pasaje peste calea ferată, sunt și lucrări și de alte tipuri și după 42 de luni, sunt convins ca va duce la sporirea calității vieții si a călătorilor. E cel mai mare proiect de infrastructură semnat în ultimii ani în Timișoara. Sunt 300 de milioane de euro fara tva. Presiunea va fi una uriașă. Cu atât mai mare va fi dacă rămân în funcția de ministrul Transporturilor. Aceasta pentru că e vorba de orașul meu. Am această bucurie că nu mai poate fi oprit acest proiect, se va desfășura în termenii contractului”, a continuat Grindeanu.

Acest proiect face parte din traseul transeuropean Curtici – Vidin. Trenurile de pasageri vor putea circula cu viteza de 160 de kilometri la oră. Proiectul de reabilitare a căii ferate Caransebeș – Arad are patru tronsoane, cel semnat vineri fiind cel cu numărul trei. Valoarea totală a contractului pentru cele patru loturi depășește opt miliarde de lei, finanțarea fiind asigurată prin PNRR.

Proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est- Ronaț Triaj” este realizată de Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA – Timișoara-Arad Lot 3. Traseul tronsonului feroviar pentru modernizare afferent Lotului 1: „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad”, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D: de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara-Arad de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieșire din Ronaț Triaj).

Lungimea traseului este de 13,86 kilometri, de la intrarea în stația Timișoara Est până la Ronaț Triaj. Cuprinde 13,86 kilometri de cale dublă electrificată, semnalizată ERTMS, două stații tehnice și patru halte de călători.

Obiectivele proiectului sunt următoarele: Îmbunătățirea infrastructurii căii ferate pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 și cea de 160 kilometri, pe întregul tronson, în lungime de 162 kilometri – Mărirea capacității de tranzit la frontiere; Dublarea liniei (ținând cont de condițiile de relief- predominant șes, dar mai ales de cererea de trafic preconizată); Asigurarea interoperabilității prin implementarea Standardelor Tehnice de Interoperabilitate, în special în ceea ce privește lungimea liniilor de stații și haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități, implementarea sistemului de conducere a circulației ERTMS sarcina pe osie, gabaritul de încărcare; Înlocuire/reabilitare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj al căii ferate, îmbunătățirea terasamentelor; Modernizarea echipamentului de telecomunicații – Construirea drumurilor de întreținere, incluzând construcțiile pasarelelor și ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; Montarea de încălzitoare de macaz, în stații, în halte de mișcare și la ramificații Modernizare – Lungime 13,86 km; 2 stații tehnice; Timișoara Est și Timișoara Nord; 2 ramificații în linie curentă; 4 pasaje superioare; 5 pasaje inferioare; 3 poduri peste ape; 1 clădire de mentenanță; 1 clădire de călători nouă cu anexe.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Descoperă noua tendință de shopping cu haine și accesorii de probă!

Comanzi, probezi, plătești doar ce păstrezi! O nouă tendință de shopping inteligent și confortabil pentru…

2 ore ago

Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest…

2 ore ago

În decembrie începe primul foraj la tunelurile de la Margina – Holdea și se va lucra pe opt fronturi în paralel/FOTO

Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea…

2 ore ago

ABA Banat a reabilitat integral barajul și albia râului de la Oravița

În urma unei investiții a Administrației Bazinale de Apă Banat (ABA Banat), la Oravița au…

3 ore ago

După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa

La foc automat. Ca în fiecare toamnă, prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj nu prea…

3 ore ago

<b>VESSMARY: De 11 ani, redefinind eleganța feminină în România</b>

Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele…

4 ore ago