Patru noi pasaje rutiere, o gară nouă, parcare supraetajată, gări reabilitate. La Timișoara pornește cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii ani/Foto

La Timișoara va demara în scurt timp cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii ani, fiind vizate mai multe zone ale oarşului. Proiectul de modernizare a căii ferate dintre Gara de Est și Ronaț va afecta în sens pozitiv întreaga comunitate. Valoarea investiție este de 1,44 de miliarde de lei și va duce la construirea unor gări noi, a unei parcări supraetajate, a patru pasaje care vor facilita decisiv circulația din Timișoara.

Proiectul de reabilitare a căii ferate dintre Gara de Est și Ronaț, a trecut în urmă cu câteva zile și de etapa contestațiilor, iar, operativ, vineri, a fost deja semnat și contractul de execuție. Directorul CFR, timișoreanul Alexandru Simu, și reprezentantul societății Webuild, au semnat la Timișoara înțelegerea pentru ducerea la bun sfârșit a unei investiții imense, de 1,44 de miliarde de lei, care va schimba total mare parte din infrastructura orașului.

”Este un proiect care dincolo de modernizarea căii ferate are un impact major asupra orașului. Vor fi investiții în intersecții, reabilitări. Vor transforma total zona adiacentă a căii ferate pe acest tronson”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezent la semnarea contractului.

Ce înseamnă aceste schimbări? Vor fi realizate patru pasaje, se va face o mică ”gară”, halta Timișoara Centru, lângă Iulius Town, la Gara de Nord se va reabilita integral infrastructura, se va realiza un nou corp de clădire al gării, pe partea unde este acum depoul, se va construi o parcare supraterană pe aceeași parte (în zona stadionului CFR, sau ce a rămas din acesta), vor fi pasarele între linii, cu scări rulante, va fi o nouă pasarelă între zona parcării și gară, dotată cu trotuar mobil, asemeni aeroporturilor.

Cele patru pasaje rutiere care vor trece peste calea ferată vor fi amenajate pe strada Gheorghe Adam în zona UMT (274 metri lungime), strada Enric Baader în zona Gării de Est (425 metri lungime), străzile Comoarei – Radu de la Afumați din zona Ronaț (380 metri lungime) și pe DN 59 în zona Ronaț (330 metri lungime). Cu ajutorul acestora, traficul rutier dintre cele două ”jumătăți” ale Timișoarei se va realiza mult mai ușor, vor dispărea celebrele bariere din zona UMT și Baader.

Efectele se vor simți și la Gara de Est, una folosită mai ales pentru traficul de mărfuri. Aceasta va fi reabilitată integral, se vor ridica pasarele, se vor repara 16 linii de cale ferată. De asemenea, se va realiza și o nouă legătură feroviară spre Aeroportul Internațional Timișoara.

”Vorbim de un proiect finanțat prin PNRR, este lotul 3 din proiectul de reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad. E un proiect de 1,44 miliarde de lei fără TVA. Vor fi șase luni de proiectare și 36 luni pentru execuție. Va impacta asupra Timișoarei. Proiectul are patru pasaje peste calea ferată, sunt și lucrări și de alte tipuri și după 42 de luni, sunt convins ca va duce la sporirea calității vieții si a călătorilor. E cel mai mare proiect de infrastructură semnat în ultimii ani în Timișoara. Sunt 300 de milioane de euro fara tva. Presiunea va fi una uriașă. Cu atât mai mare va fi dacă rămân în funcția de ministrul Transporturilor. Aceasta pentru că e vorba de orașul meu. Am această bucurie că nu mai poate fi oprit acest proiect, se va desfășura în termenii contractului”, a continuat Grindeanu.

Acest proiect face parte din traseul transeuropean Curtici – Vidin. Trenurile de pasageri vor putea circula cu viteza de 160 de kilometri la oră. Proiectul de reabilitare a căii ferate Caransebeș – Arad are patru tronsoane, cel semnat vineri fiind cel cu numărul trei. Valoarea totală a contractului pentru cele patru loturi depășește opt miliarde de lei, finanțarea fiind asigurată prin PNRR.

Proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est- Ronaț Triaj” este realizată de Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA – Timișoara-Arad Lot 3. Traseul tronsonului feroviar pentru modernizare afferent Lotului 1: „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad”, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D: de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara-Arad de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieșire din Ronaț Triaj).

Lungimea traseului este de 13,86 kilometri, de la intrarea în stația Timișoara Est până la Ronaț Triaj. Cuprinde 13,86 kilometri de cale dublă electrificată, semnalizată ERTMS, două stații tehnice și patru halte de călători.

Obiectivele proiectului sunt următoarele: Îmbunătățirea infrastructurii căii ferate pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 și cea de 160 kilometri, pe întregul tronson, în lungime de 162 kilometri – Mărirea capacității de tranzit la frontiere; Dublarea liniei (ținând cont de condițiile de relief- predominant șes, dar mai ales de cererea de trafic preconizată); Asigurarea interoperabilității prin implementarea Standardelor Tehnice de Interoperabilitate, în special în ceea ce privește lungimea liniilor de stații și haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități, implementarea sistemului de conducere a circulației ERTMS sarcina pe osie, gabaritul de încărcare; Înlocuire/reabilitare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj al căii ferate, îmbunătățirea terasamentelor; Modernizarea echipamentului de telecomunicații – Construirea drumurilor de întreținere, incluzând construcțiile pasarelelor și ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; Montarea de încălzitoare de macaz, în stații, în halte de mișcare și la ramificații Modernizare – Lungime 13,86 km; 2 stații tehnice; Timișoara Est și Timișoara Nord; 2 ramificații în linie curentă; 4 pasaje superioare; 5 pasaje inferioare; 3 poduri peste ape; 1 clădire de mentenanță; 1 clădire de călători nouă cu anexe.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

Adi a spus: (noiembrie 5th, 2022 at 10:50 )

Ce handicapati! Cum sa mai construiesti pasaje rutiere peste calea ferata? Cf are prioritate si trebuia sa mearga pe sus ca in majoritatea orasului! Opriti rusinea si gandirea inapoiata a dobitocilor din cfr!

MIHAI a spus: (noiembrie 5th, 2022 at 23:15 )

Da-și imaginează cineva c-am putea investi și noi ceva din fondurile astea? Nici măcar cei ce ni le-au aprobat n-o cred, fiind mai mult ca siguri că le vor redirecționa către Ukraina!

Hopa Ioane a spus: (noiembrie 6th, 2022 at 13:14 )

Raman pe hartie. Chiar daca vin banii, vine alt lesinat la primarie si opreste toate proiectele, ca na trebuie sa iasa el in fata cu realizarile lui.
Traiesc doar pt ei in lumea lor si au impresia ca o sa pomeneasca careva de ei in manualele de istorie.

Luca a spus: (noiembrie 7th, 2022 at 00:37 )

La cat se vorbeste cineva din afara ar crede ca Timisoara are deja infrastructura la nivelul unei metropole Japoneze. Realitatea este ca exista orase din Ucraina care au infrastructura mai buna dupa luni de bombardamente.

Majoritatea arterelor principale din oras sunt un stare deplorabila, centura inca nu-i gata, iar congestiile din trafic se tin lant. Doar PR-ul functioneaza la noua conducere de la care am avut sperante mari.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Politica vezi arhiva Politica

dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Anca Todoni începe lupta pentru Melbourne. Patru românce în calificările primului Mare Şlem din 2025

Cinci jucători români de tenis, patru la feminin şi unul la masculin, vor evolua în calificările la simplu pentru tablourile principale ale turneului Australian Open, primul de Mare Şlem al anului, care va debuta pe 12 ianuarie, la Melbourne. Toți vor evolua în primul tur în noaptea de duminică spre luni în România, începând cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Anca Todoni începe lupta pentru Melbourne. Patru românce în calificările primului Mare Şlem din 2025
isho.ro

Social vezi arhiva Social

Muzeul National al Banatului
No More Bad Gifts

Economic vezi arhiva Economic

CCIAT

Firmele care urmează să se înmatriculeze vor aplica noile coduri CAEN

Firmele care vor solicita înmatricularea sau înregistrarea în Registrul Comerțului începând cu 1 ianuarie 2025, încadrarea activităților în noile clase CAEN. În cazul firmelor deja înregistrate, actualizarea obiectului de activitate, conform noilor clase CAEN Rev.3, se va realiza fie la inițiativa firmei de actualizare a obiectului de activitate, fie cu ocazia înregistrării unei/unor alte mențiuni în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Firmele care urmează să se înmatriculeze vor aplica noile coduri CAEN

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Cinci jucători români de tenis, patru la feminin şi unul la masculin, vor evolua în calificările la simplu pentru tablourile principale ale turneului Australian Open, primul de Mare Şlem al anului, care va debuta pe 12 ianuarie, la Melbourne. Toți vor evolua în primul tur în noaptea de duminică spre luni în România, începând cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Anca Todoni începe lupta pentru Melbourne. Patru românce în calificările primului Mare Şlem din 2025
Firmele care vor solicita înmatricularea sau înregistrarea în Registrul Comerțului începând cu 1 ianuarie 2025, încadrarea activităților în noile clase CAEN. În cazul firmelor deja înregistrate, actualizarea obiectului de activitate, conform noilor clase CAEN Rev.3, se va realiza fie la inițiativa firmei de actualizare a obiectului de activitate, fie cu ocazia înregistrării unei/unor alte mențiuni în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Firmele care urmează să se înmatriculeze vor aplica noile coduri CAEN
Aquatim a recepționat de curând stația de tratare Hitiaș, care face parte din contractual de lucrări „Stația de tratare Buziaș”. Contractul, în valoare de 8.374.923,58 lei, fără TVA, pentru modernizarea sistemului de alimentare cu apă Buziaș, a însemnat modernizarea Stației de Tratare Hitiaș (comuna Racovița), prin schimbarea instalațiilor hidromecanice din galeria filtrelor, montarea de electrovane,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aquatim a recepționat o nouă stație de tratare a apei, la Hitiaș
Preşedintele PSD Timiş, Alfred Simonis, a recunoscut, într-un dialog cu Marcel Ciolacu pe TikTok, că partidul i-a dat voturi lui George Simion la alegerile prezidenţiale. Despre acest lucru s-a vorbit mult, acum venind şi confirmarea oficială din partea unui important lider PSD. Premierul Marcel Ciolacu a publicat vineri, pe contul său de TikTok, un dialog...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alfred Simonis, primul lider PSD care recunoaşte că partidul i-a dat voturi lui George Simion/VIDEO
Administrația Bazinală de Apă (ABA) Banat va reabilita barajul lacului Surduc. Vor fi operate modificări ale instalaților acestuia, iar controlul se va face în sistem digital. La final, localitățile din aval vor fi mai bine protejate de inundații. Una dintre cele mai interesante îmbunătățiri a sistemului de acumulare de la Surduc va fi achiziționarea unui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Barajul de la Surduc intră în reabilitare. Va fi achiziționat un utilaj amfibiu pentru reparații și întreținere
Top