Economic

Compania Todini e aproape de rezilierea contractului pentru noul drum de legătură Timișoara – A1

Constructorul care se ocupă de realizarea noii legături a Timișoarei cu autostrada A1, de la bifurcația spre Sânandrei, a reușit în cele trei luni de activitate din acest an să realizeze doar două procente din proiect. Nu ar fi problemă dacă eram la… 90% din total, dar stadiul lucrării de abia a ajuns la 22,5%. Rezilierea contractului e aproape, spune ministrul Transporturilor.

Un al doilea contract important pentru infrastructura Timișoarei este în pericol să fie reziliat pentru că firma care se ocupă de proiect, italienii cu acționariat asiatic, de la Todini, trag mâța de coadă pe șantier. În trei luni de zile din acest an, muncitorii nu au progresat decât cu 2% din proiect, acuză ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Vorbim de un drum de legătură dintre DN 69 și autostrada A1, de doar zece kilometri, pe un teren plat ca în palmă, fără dificultăți de relief sau alte asemenea. Deci o lucrare extrem de accesibilă.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere se pregătește de ceea ce e mai rău, anume rezilierea contractului. Asta înseamnă noi licitații, timp pierdut, întârzieri. Avem cel mai bun exemplu pe Centura Sud, unde după ce cei de la Tirrena Scavi au fost dați afară mai avem de așteptat cel puțin jumătate de an până când vom ști cine va finaliza ce e făcut până acum.

„Descărcarea de la Sânandrei pe autostradă. Folosesc acest prilej pentru a transmite domnilor de la Todini care, spre deosebire de Tirrena Scavi au început bine. Un progres de 2% în primele trei luni eu nu-l accept și să ia aminte la ce au pățit cei de la Tirrena. Atât au avut progres în primele trei luni ale anului, din câte știu DRDP Timișoara a și înaintat documentele pentru certificat negativ pentru cei de la Todini. Nu e treaba mea să fac rezilieri, eu vreau ca proiectele să meargă, dar nici să fim luați de fraieri și să găsim tot felul de scuze și claim-uri (litigii pentru despăgubiri) multe dintre ele fiind inventate”, a declarat Grindeanu.

Firma constructoare mai are la dispoziție o lună pentru a se pune pe treabă. Progresul nu e acceptabil. Sper sa își revină. Să vedem ce se va întâmpla din aprilie și la început de mai. Trebuie să termine anul acesta.

În cea de a doua jumătate a anului precedent, Todini a avansat de la 2% (iunie) la 22,5%

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Menajeria infracţională de AUR. După un bătăuş de copii la Buziaş, un ales local violator la Giarmata

Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…

O oră ago

AIM School, noua școală de muzică în Iulius Town, organizează trei seri de master class. Printre invitați, Radu Pieloiu, toboșarul de la Subcarpați

În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…

O oră ago

Elena Lasconi – Singura opțiune de încredere pentru o România pentru toți

În contextul actual al alegerilor prezidențiale, votul pentru Elena Lasconi din primul tur este mai…

2 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 22 noiembrie 2024

Pentru data de 22.11.2024, toate lucrările vor fi sistate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Se…

2 ore ago

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

15 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

16 ore ago