Administratie

Primăria bate palma cu propriile departamente. Timpark și Poliția Locală vor confisca vehiculele ce transportă deșeuri ilegal

Primăria Timișoara semnează protocoale cu propriile departamente, pentru a putea să rezolve mai rapid problema mașinilor care sunt folosite la transportul ilegal de deșeuri. Oficial, parteneriatul semnat cu Poliția Locală și Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice TIMPARK a fost pus la punct ”pentru a descuraja fenomenul abandonului de deșeuri”.

Consilierii locali au votat favorabil un proiect de hotărâre privind aprobarea ”Procedurii comune de lucru privind confiscarea, ridicarea, transportul, depozitarea, păstrarea în custodie și valorificarea vehiculelor folosite la săvârșirea contravențiilor”. De asemenea, a fost aprobat ”Protocolul de colaborare privind ridicarea, transportul, depozitarea și păstrarea în custodie a vehiculelor confiscate de polițiștii locali și au fost aprobate tarifele de ridicare și transportare a mijloacelor de transport confiscate, care au fost utilizate pentru abandonarea/depozitarea deșeurilor în locuri nepermise”.

Astfel, în cazul în care polițiștii locali surprind în flagrant persoane care abandonează deșeuri utilizând un autovehicul vor confisca mașina. Autoturismul se confiscă, se sigilează și va rămâne în custodie, până când instanța se va pronunța dacă mașina rămâne în custodia administrației locale, pentru valorificare sau poate fi returnată proprietarului.

La solicitare, deșeurile abandonate vor fi ridicate de operatorul de salubritate al municipalității, iar costurile vor fi imputate contravenientului. De asemenea, serviciile de ridicare, transport, depozitare și păstrare în custodie, efectuate de TIMPARK vor fi achitate de cel care a comis contravenția.

Tarifele pentru ridicarea și transportul autoturismelor confiscate în baza OUG 92/2021, privind regimul deșeurilor, sunt de 1000 de lei (inclusiv TVA)/ intervenție, dacă serviciile sunt prestate cu autotutilitare din dotarea SPAPP TIMPARK (pentru autovehicule cu masa mai mică de 3,5 t); respectiv 3000 de lei (inclusiv TVA)/ intervenție, dacă serviciile sunt prestate cu autotutilitare care nu se află în dotarea SPAPP TIMPARK (pentru autovehicule cu masa mai mare de 3,5 t).

Măsurile vizează creșterea eficienței măsurilor pentru stoparea fenomenului de abandon al deșeurilor pe domeniul public.  În 2023, Primăria a ridicat peste 11 mii de tone de gunoaie abandonate ilegal pe stradă, iar Poliția Locală a aplicat sancțiuni în valoare de 785.000 lei. Facem apel la toți locuitorii orașului să se implice în păstrarea curățeniei în spațiile publice și să nu arunce gunoiul în locuri nepermise.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Când succesul devine datorie publică. Filantropie 1.0 – Manual de responsabilitate pentru câștigătorii tranziției

Acest text nu este despre sărăcie. Este despre bogăția care nu își face datoria. Despre…

O oră ago

Unul dintre cele mai îndrăgite evenimente ale sezonului se întoarce la Ghiroda pe 13 decembrie

Primăria și Consiliul Local Ghiroda, în parteneriat cu Asociația ProDatina, organizează sâmbătă, 13 decembrie 2025,…

2 ore ago

Sărbătoarea Sfântului Nicolae, protectorul copiilor şi făcătorul de minuni

Pe 6 decembrie întreaga creștinătate îl sărbătorește pe Sfântul Nicolae, unul dintre cei mai iubiţi…

2 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 6 decembrie 2025

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 06.12.2025, unde se vor executa reparaţii…

3 ore ago

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

15 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

18 ore ago