Turistul pe care Timișoara reușește să îl atragă este, fie din România, fie din țările din jur, mai ales, Serbia. Acesta vine la un city break sau își vizitează rudele și prietenii, la care se adaugă cei care vin aici în scop de afaceri. Titlul de Capitală Europeană a Culturii nu pare să fi influențat prea mult atracția turistică a orașului. Acestea sunt principalele concluzii trase în urma unui studiu de specialitate realizat de Universitatea de Vest.
Cel mai bine Timișoara s-a promovat prin grad viu, informațiile pozitive care au stat la baza luării deciziei de a vizita urbea de pe Bega fiind luate de la cei care, fie locuiesc aici, fie au vizitat, la rândul lor, orașul, se arată în studiul intitulat ”Timișoara prin ochii turiștilor: percepții, experiențe și recomandări”, realizat de Universitatea de Vest, cu susținerea Visit Timișoara.
Turistul tipic care ajunge la Timișoara este o persoană tânără, cu studii superioare, majoritar din România sau țări europene apropiate. Timișoara este atractivă pentru turiști aflați în city-break, dar și pentru cei care își vizitează rudele și prietenii, pentru cei care vin pentru studii sau afaceri. Vestea bună este că durata sejurului este peste medie pentru o destinație urbană, majoritatea vizitatorilor petrecând între una și patru nopți în oraș, sunt concluziile trase după sondaj.
De unde provin turiștii? Ei bine, o treime sunt cei din România, după care urmează cei din Serbia. Germania și Italia sunt pe trei și patru, aici vorbim cel mai probabil despre români plecați afară și reveniți aici pentru a-și vedea rudele, o categorie care cu greu poate fi încadrată la turiști, fie mânați de nostalgia meleagurilor de unde au plecat afară. Interesant este că Ungaria oferă doar 0,9% din totalul vizitatorilor orașului, aceasta deși Timișul are graniță cu țara vecină și e legată chiar și pe autostradă de Ungaria. Poate autoritățile locale ar trebui să se sesizeze și să facă ceva în acest sens.
Turistul din Timișoara nu pare unul dornic să toace bani aici, 21% spun că nu cheltuie mai mult de 50 de euro pe zi, iar puțin sub un sfert între 50 și 100 de euro. Aproape o treime dintre vizitatori au venit aici pentru că au aflat despre oraș de la alte persoane care au fost deja. Reclama efectivă aproape că nu contează în luarea deciziei,
Informații mai sunt furnizate de localnici sau de rețelele sociale. Aproape 27 la sută dintre vizite au loc sub formă de city break, iar 19% dintre … turiști vin să își vadă rudele sau prietenii. 16,7% sunt veniți în scop de afaceri. Titlul de Capitală Europeană a Culturii nu a atras decât 2,3% dintre turiști, ceea ce spune destul de mult despre succesul acelui moment în timp sau dacă sumele imense cheltuite s-au justificat.
Important este că nivelul de satisfacție este unul ridicat, iar cele mai apreciate elemente ale experienței turistice includ interacțiunea cu localnicii, siguranța și gastronomia locală și experiența trăită per ansamblu.
Turiștii mai cred că e nevoie de îmbunătățire în ceea ce privește birourile de informare turistică și ghidajul specializat. Sugestiile turiștilor pentru îmbunătățire converg spre patru direcții majore: infrastructura urbană, serviciile turistice, restaurare a elementelor de patrimoniu material și o promovare mai eficientă.
Imaginea orașului este una preponderent pozitivă, iar intențiile de recomandare și revenire sunt ridicate.
Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…
Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…
Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…
Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…
Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…
Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…