Premierul Ilie Bolojan a declarat, în urmă cu două zile, la Digi24, că indemnizaţiile unor directori de companii au crescut cu 40-50%. Toate cele trei companii sunt din domeniul transporturi, zonă controlată de preşedintele interimar al PSD, Sorin Grindeanu. Totuşi, această majoarea este un mizilic pe lângă ce au făcut membrii CA de la Aeroportul Internaţional Timişoara, care şi-au majorat indemnizaţiile de aproape cinci ori. Preşedintele CA al aeroportului este tot un apropiat al lui Grindeanu şi abonat la tot felul de sinecuri.
Cele trei companii nominalizate de premier şi aflate în subordinea Ministerului Transporturilor sunt aeroporturile Mihail Kogălniceanu şi Otopeni, precum şi Romatsa.
Ilie Bolojan a precizat că dacă legea nu îi poate forţa să îşi scadă acele indemnizaţii, poate bunul simţ ar face-o sau ministerul să pună presiune pe ei pentru că „îi sfidează pe oameni”. De asemenea, el i-a numit pe aceşti directori “nişte învârtiţi”.
„Şi atunci un om care lucrează de dimineaţa până seara, în sectorul public, în sectorul privat, când vede că unii sunt nişte învârtiţi, îşi rezolvă astfel de lucruri în care pur şi simplu când ai servicii de tip monopol, efectiv îţi faci venituri nu e o problemă. Deci nu e o legătură directă între performanţele tale şi salarizare”, a afirmat Bolojan.
Şi totuşi cazurile amintite de Bolojan sunt minore faţă de ceea ce s-a întâmplat la Timişoara, în luna februarie. Atunci, indemnizaţiile membrilor Consiliului de Administrație (CA) al Aeroportului Internațional Timișoara au fost majorate de aproape cinci ori, respectiv de la 4.028 de lei la 20.000 de lei. Preşedintele CA al aeroportului este Cristian Anton, un apropiat al lui Sorin Grindeanu, şi abonat la tot felul de sinecuri. Majorarea a venit după un an 2024 cu pierderi de 14,4 milioane de lei pentru aeroport. Propunerea de majorare a indemnizației a fost aprobată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, condus la acea vreme de Sorin Grindeanu.
Consiliul de Administraţie al aeroportului este dominat de sinecurişti PSD, care n-au nici cea mai mică treabă cu aviaţia. Anton a fost șef de cabinet la Ministerul Transporturilor în mandatul lui Sorin Grindeanu. El a fost şi consilier PSD în CL Timişoara, angajat al Prefecturii Timiş şi CJ Timiş. A fost dus de Grindeanu la Bucureşti, acolo unde a avut diverse sinecuri. De menţionat că la începutul lunii iunie a fost numit director general al aeroportului timişorean Lucian Taropa, un alt foarte bun şi vechi prieten al lui Grindeanu. Chiar şi astfel de cazuri, aparent minore, explică imensa rezistenţă la orice refiormă pe care o fac PSD şi Sorin Grindeanu.
„Membrii neexecutivi ai Consiliilor de Administraţie vor primi o indemnizaţie lunară egală cu maxim două salarii medii din acea clasă de activitate. Membrii executivi vor primi maxim trei de astfel de salarii ca venit fix. Dacă sunt performanţi şi îndeplinesc toate criteriile de performanţă, vor putea primi maxim încă două indemnizaţii ca bonus. Astfel de bonusuri vor putea fi acordate doar o dată pe an şi doar în funcţie de situaţiile financiare. Înainte puteau primi până la 9 indemnizaţii”, afirma atunci premierul.
Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…
Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…
Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…
Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…
Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…
Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…