Dupa ce ingroapa liniile de tren, primaria viseaza… Avenida Diagonal de Timisoara

Timișoara ar putea avea un bulevard similar faimosului Avenida Diagonal din Barcelona! Noua arteră ar străbate orașul de la un capăt la altul, dar asta nu se va întâmpla mai devreme de șapte ani. Condiția obligatorie: îngroparea în subteran a tuturor liniilor ferate, operațiune extrem de costisitoare, pentru care trebuie căutate surse de finanțare.

Planul Urbanistic General (PUG) al Timișoarei va fi gata în aproximativ două luni și prevede ducerea în subteran a liniilor de cale ferată, cu toate consecinţele ulterioare. După ce această operațiune va fi finalizată, ar urma să fie construit un bulevard care să traverseze practic întreg orașul. Totuși, timișorenii nu trebuie să se aștepte prea curând la o astfel de minune. „Bulevardul va fi unul ultramodern şi totul ce se va construi va fi în ton cu regulile urbanistice, cu cerinţele unui oraş modern. Nu ştim când se va întâmpla asta, peste șapte sau zece ani. Dacă vom reuşi să accedem la o sursă de finanţare în exerciţiul financiar 2014-2020, care e estimată să ajungă la două miliarde de euro. Mai întâi trebuie să ai un proiect. Când se obţine finanţarea, nu putem spune”, a spus, vineri, primarul Nicolae Robu.

Îngroparea liniilor de cale ferată este o operațiune de durată și extrem de costisitoare. „Este foarte posibil ca finanţarea să fie parţial din fonduri europene, parţial de la guvern şi, bineînţeles, şi fondurile noastre, chiar dacă beneficiarul direct este SNCFR. Principalul beneficiu al oraşului este că zona va fi disponibilizată pentru o dezvoltare ultramodernă. Nu se mai produce zgomot, nu se mai produce poluare”, spune Robu. Consilierul liberal Ciprian Jichici a venit cu explicații suplimentare. „În Barcelona există Avenida Diagonal. Este unic în Europa din punct de vedere al eficienței urbane pe care a generat-o acest proiect”, a declarat Jichici. Avinguda Diagonal, așa cum se numește în catalană, taie practic Barcelona în două, pe axa vest-est. Are o lungime de 11 kilometri și o lățime medie de 50 de metri. „După cum v-am mai spus, am vorbit cu urbaniști din Barcelona, care m-au încurajat să urmez această abordare. «Tehnica cârtiță» ați văzut cum lucrează”, a completat Robu.

Share
Published by
Cristina Tomescu

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

8 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

8 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

10 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

10 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

12 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

15 ore ago