Categories: EconomicUltima ora

Centura de Sud si intermodalul de la Remetea Mare sunt oficial in masterplan! Cand vor fi facute e alta discutie

Ministrul Ioan Rus a prezentat, marți, forma finală a Masterplanului General de Transporturi. Documentul include, în sfârșit, Centura de Sud a Timișoarei, lăsată inițial pe dinafară, dar și centrul intermodal plasat, în prima variantă, în Giroc și propus pentru relocare, în cele din urmă, la Remetea Mare. Când vor fi realizate acestea și de unde vor veni banii de investiții nu se știe încă.

Masterplanul General de Transporturi, în forma sa finală, a fost prezentat, marți, de ministrul Ioan Rus, în fața membrilor comisiilor de transport din Camera Deputaților și Senat. Documentul a fost făcut public, în variantă de lucru, în toamna trecută, când au avut loc și mai multe dezbateri publice, pe diverse capitole. După dezbaterile publice au fost propuşi 1.301 km de autostradă, cu un plus de 645 km faţă de versiunea iniţială, 1.878 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio şi Euro Trans, precum şi 67 de variante de ocolire de sine stătătoare sau parte a proiectelor de autostradă sau drumuri expres. Investiţia în sectorul rutier se ridică la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate investiţie în autostrăzi.

Față de varianta inițială a masterplanului, acesta include acum și centura de sud a Timișoarei. Aceasta fusese lăsată pe dinafară deoarece specialiștii care au lucrat la masterplan ajunseseră la concluzia că nu se justifică din punct de vedere al traficului. Centura de sud a Timișoarei, cu 20 de kilometri, este cea mai lungă din cele 14 variante ocolitoare de sine stătătoare. De unde vor veni acești bani și când ar putea începe efectiv o astfel de lucrare sunt întrebări la care, momentan, nu există răspunsuri. În ceea ce privește terminalul intermodal Timișoara, s-a propus, așa cum doreau autoritățile județene, relocarea din amplasamentul inițial de la Giroc la Remetea Mare. Este însă destul de ciudată suma estimată pentru realizarea acestuia: numai 1,5 milioane de euro, cel mai puțin de pe lista celor 12 centre similare. Cel mai scump intermodal, cu 23 de milioane de euro, este cel din Galați, urmat de cele din București și Craiova, cu câte 18 milioane de euro. Masterplanul General de Transporturi, documentul strategic care prioritizează investițiile și lucrările în domeniul infrastructurii, urmează să fie prezentat atât guvernului, cât și Comisiei Europene. Prezentarea făcută de ministrul Ioan Rus poate fi consultată aici.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

12 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

13 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

15 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

15 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

17 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

19 ore ago