Regulament în premieră, pentru toate magazinele, barurile, cluburile și restaurantele din Timișoara! Consilierii locali au adoptat un set de reguli pe care trebuie să le respecte oricine vrea să obțină autorizație de la primărie. În plus, în clădirile istorice vor fi obligatorii vitrinele cu rame din lemn!
Timișoara are, de acum, „Regulament privind condițiile de desfășurare a activităților comerciale și de prestări servicii”. Practic, este vorba despre un set de condiții pe care trebuie să le îndeplinească orice agent economic, dacă vrea să funcționeze fără probleme. Sunt 66 de articole, inclusiv sancțiuni care pot ajunge la 2.500 de lei și care pot fi acordate succesiv, pentru mai multe nereguli. Până acum, autorizațiile de funcționare se dădeau strict pe legea generală, existând totuși un regulament care referea strict la spălătorii și service-uri auto. Acesta a fost abrogat, prevederile lui fiind incluse în noul proiect. „Acordul pentru desfășurarea exercițiilor comerciale se vizează în mod obligatoriu până în data de 28 februarie a fiecărui an, pentru anul în curs. Neavizarea coincide cu lipsa acestuia și se sancționează, fiind prevăzută și o taxă de viză. Amenzile sunt între 500 și 2.000 de lei. Unitățile care au nevoie de acorduri, avize sau autorizări speciale (de exemplu, aviz de la ISU – n.r.) sunt obligate să facă dovada acestora atunci când cer aviz de la primărie. Acordul poate fi suspendat sau anulat oricând nu se respectă tipul de activitate autorizată, orarul de funcționare, suprafața aprobată, normele de curățenie și igienă, normele de conviețuire socială, ordine sau liniște publică, cerințele și criteriile care au stat la baza eliberării autorizației de la primărie sau numărul maxim de locuri declarat”, se precizează în regulament.
Ca reguli generale care trebuie respectate, printre altele, „în zonele istorice este interzisă desfășurarea de activități comerciale care produc zgomot, noxe și miros”. Mai mult decât atât, chiar dacă funcționează în spații închiriate, proprietarii de magazine și localuri „sunt obligați să repare, zugrăvească și întrețină fațada clădirii”, dar și igienizarea și deszăpezirea. Regulamentul are și prevederi neobișnuite. De exemplu, „este interzisă comercializarea, depozitarea, fabricarea, distribuția, deținerea, oferirea, transmiterea, achiziționarea, producerea, intermedierea și utilizarea plantelor, stupefiantelor și preparatelor stupefiante, halucinogene, euforice și psihotrope de orice fel”. În urmă cu câteva săptămâni, primarul Nicolae Robu spunea că va face apel la proprietarii de localuri din Complexul Studențesc, pentru a angaja suficienți agenți de pază, astfel încât să asigure confortul și siguranța clienților. Acum, această rugăminte s-a transformat în normă: „unitățile care desfășoară activități de alimentație publică sunt obligate să asigure liniștea și ordinea publică prin personal specializat angajat sau prin contractarea de servicii specializate de pază și protecție”. În cazul în care izbucnește vreun scandal, localul se poate alege cu reducerea orarului de funcționare sau cu suspendarea și chiar anularea acordul emis de primărie.
Dacă un comerciant primește cel puțin două sancțiuni pentru aceeași faptă, în curs de un an, primăria poate suspenda activitatea localului vreme de 30 de zile. La minimum trei sancțiuni pentru aceeași faptă într-un an, acordul poate fi anulat. Primăria poate reduce și orarul de funcționare, dacă un comerciant este sancționat de două ori pentru că nu a închis localul la timp. În cazul unei rezervări totale a locului peste orarul aprobat de funcționare, trebuie afișat anunțul „Rezervat», lângă orar, cu precizarea perioadei rezervate. Proprietarii localului trebuie, de asemenea, să depună o notificare, cu minimum 48 de ore înainte ca evenimentul să aibă loc. Consilierii au adoptat și un amendament propus de liberalul Simion Moșiu. Acesta a cerut ca în regulament să fie trecut ca obligatorie revenirea la vitrinele cu tocuri din lemn, în cazul în care magazinele sau localurile funcționează în clădiri istorice.
Acte necesare pentru eliberarea acordului
– cerere tip
– CUI de la Registul Comerțului
– certificat constatator de la Registrul Comerțului
– extras de carte funciară
– contract de închiriere/subînchiriere/comodat
– acordul vecinilor direct afectați, în cazul schimbării destinației spațiului, dacă este cazul
– dovada că personalul angajat este calificat pentru a lucra în alimentația publică
– contracte cu societatea de salubrizare, dezinsecție și colectare a uleiurilor, dacă este cazul
– planul punctului de lucru, întocmit de un proiectant autorizat
– autorizația privind securitatea la incendiu (care se obține de la ISU – n.r.) sau documentul justificativ (negativ) prin care operatorul economic nu este obligat să obțină acest act
– structurile de primire turistică cu funcțiuni de alimentație publică în circuit deschis vor prezenta copia certificatului care atestă calitatea localului emis de Ministerul Turismului
– autorizație de mediu
– notificări/avize emise de Direcția Sanitar-Veterinară
– avizul de specialitate al unității de poliție competentă teritorial cu privire la planul de pază
– contract cu o firmă de pază, în cazul în care orarul de funcționare depășește ora 22
– declarația privind încadrarea pe tipuri a unității de alimentație publică
– dovada neîncadrării imobilului în restricțiile stabilite de prevederile OG 20/1994 privind măsurile pentru reducerea riscului seismic al construcțiilor existente
O victorie pentru oaspeţi şi două pentru gazde, în cele trei meciuri de sâmbătă ale…
Chiar dacă o bună parte dintre deranjamentele apărute la rețelele de alimentare cu energie electrică…
Se strâng rezultatele negative. Mai ales pe teren propriu. CSC Dumbrăviţa se află la al…
Teatrul Național din Timișoara organizează în perioada 4-10, respectiv 19-20 decembrie 2024, o nouă ediție…
Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, anunță că înainte de finalul anului în curs se va finaliza…
Pe data de 21 noiembrie a avut loc Gala Performeri din Sănătate, ediția 2024, desfășurată…