Categories: Primăria Timişoara

Prin pasajele Jiul si Popa Sapca nu va mai fi potop! Robu: Va fi ca la Michelangelo

La fiecare ploaie serioasă, pasajele Jiul și Popa Șapcă devin impracticabile pentru șoferi. Pentru a trece pe sub ele ar fi nevoie, eventual, de bărci, dar primarul Nicolae Robu promite că această situație va deveni istorie. Cel mai devreme, probabil, anul viitor.

La începutul lunii august, o ploaie torențială care a căzut timp de câteva ore la Timișoara a făcut aproape imposibilă circulația în mai multe zone ale orașului. Apa s-a revărsat pe străzi și pe sub pasaje, iar în fotografii au putut fi văzute numeroase autoturisme plutind efectiv. Situația se repetă la fiecare ploaie serioasă, iar la pasajele Jiul și Popa Șapcă inundațiile au devenit deja o „tradiție”, spre disperarea șoferilor. Primarul Nicolae Robu promite că lucrurile se vor schimba radical, după finalizarea șantierelor de extindere a pasajelor. Cel de la Jiul a început deja, la cel de la Popa Șapcă se așteaptă încă o autorizație de la CFR.

„Apa de la Jiul nu va mai fi preluată de canalizarea orașului, care este mai sus decât cota cea mai joasă a pasajului. Prin urmare, nu numai că nu poate prelua apa pluvială, ci se ajunge ca prin sistemul de canalizare să se deverseze apă. La finalul lucrărilor, apa va ajunge direct în Bega, printr-un sistem de evacuare separat de canalizarea orașului, după ce va fi epurată la parametrii de mediu corespunzători. O soluție similară va fi aplicată și la Popa Șapcă. N-o să mai avem probleme, așa cum cum nu mai avem nici la Michelangelo”, a declarat, marți, edilul.

Pasajul Jiul a fost închis complet circulației la începutul lunii august, pentru primele lucrări de pe șantier. Între timp, el a fost redeschis luni, 29 august. Conform proiectului, Pasajul Jiul va avea cinci benzi de circulație, trotuare pe ambele părți, dar și piste pentru biciclete. Urmează să fie lărgită și strada Jiul, care va avea patru benzi. Constructorul este SC Porr Construct SRL, care va primi 17,69 milioane de lei, fără TVA, iar șantierul ar trebui să dureze 14 luni.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Cinci infracţiuni dintr-o lovitură! Recordul de nedorit al unui tânăr certat cu bunul simţ şi legea

Sâmbătă seara, polițiștii Biroului Rutier Timișoara au fost sesizati prin apel 112, în jurul orei…

6 ore ago

Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto

Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va…

10 ore ago

A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia

Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent…

10 ore ago

Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara

Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și…

11 ore ago

Mutare surprinzătoare la Prefectura Timiş. Subprefectul Ovidiu Drăgănescu va fi schimbat cu Sorina Ciurlea, şefa femeilor PNL

Potrivit unor surse din PNL, Ovidiu Drăgănecu va fi demis din funcţia de subprefect, în…

11 ore ago

Ghiroda, victorie importantă la Filiaşi. Poli pierde acasă cu Bihorul

Liga 3 a ajuns la runda a 5-a din play-off şi play-out. Ghiroda continuă să…

12 ore ago