Categories: Social

Drumul spre Cenad, soseaua cu cei mai multi morti din Romania

Cinci oameni mor, în medie, în fiecare zi, pe șoselele din România. Țara noastră este, de departe, „campioana” Europei la acest capitol al accidentelor grave. De vină sunt atât șoferii teribiliști, cât și starea proastă a infrastructurii rutiere. Asociația Pro Infrastructură trage, din nou, un semnal de alarmă.

2017 a fost al treilea an la rând în care numărul morților în accidentele de pe șoselele din România a crescut. Au avut loc 8.639 accidente rutiere grave, din care au rezultat 8.170 răniți grav și 1.950 persoane decedate. România rămâne „campioana” Europei în acest domeniu, în țara noastră înregistrându-se, în medie, 5 decese în fiecare zi, pe șosele. Conform statisticilor, cele mai multe decese s-au înregistrat pe DN6 București-Alexandria-Craiova-Lugoj-Timișoara-Cenad și pe DN2 București-Buzău-Bacău-Siret. Pe DN6 au fost 87 de morți în 174 accidente grave, iar pe DN2, 76 morți în 177 accidente grave. Cei de la Asociația Pro Infrastructură spun că nu ar trebui să se mire nimeni. „Aceste două coridoare de transport foarte aglomerate nu sunt dublate de autostrăzi, cu excepția segmentului Lugoj-Timișoara (aproximativ 50 km). Șoferii își riscă viața pe drumuri înguste, pe care se circulă haotic, cu viteză ridicată, ca de exemplu pe DN2, un drum 1+1 cu două acostamente care este folosit ca unul cu două benzi pe sens”, explică reprezentanții API.

Ei oferă și soluții. Pe termen lung, singura variantă fezabilă este „construcția de drumuri de viteză care asigură un grad ridicat de siguranță”, dar se pot face lucruri importante și pe termen scurt. „Putem implementa soluții de mentenanță la costuri relativ reduse: asfalt fără gropi, instalarea de noi parapete și înlocuirea promptă a celor distruse sau ruginite, marcaje aplicate imediat după reasfaltare și periodic după estompare, înlocuirea indicatoarelor deteriorate, curățarea catadioptrilor și completarea lor (furt, distrugere), toaletarea vegetației și, nu în ultimul rând, igienizarea rigolelor și șanțurilor pentru drenarea eficientă a apei. Cerem responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să transforme DN2 într-un drum 2+1 alternativ, să asigure o mentenanță de calitate pe rețeaua existentă de drumuri și, mai ales, să crească substanțial ritmul de implementare a proiectelor de autostrăzi și drumuri expres”, spun cei de la Pro Infrastructură.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Supărare mare la PNL Timiș. Alin Nica le ”fură” candidatul la funcția de primar în Dudeștii Noi, pe ultima sută de metri

Partidul Național Liberal Timiș se vede în situația de a nu avea candidat la funcția…

2 ore ago

Accident mortal pe DN 6 în a doua zi de Paşte

Familie îndoliată în a doua zi de Paşte. Accident rutier pe DN6, localitatea Sadova Veche,…

2 ore ago

Timișul rămâne atractiv din punct de vedere imobiliar

Județul Timiș rămâne în topul național al vânzărilor de imobile. Cele mai multe vânzări au…

9 ore ago

Lucrările la partea din spate a Pieței Badea Cârțan au fost finalizate

Strada aflată în spatele Pieței Badea Cârțan beneficiază acum de asfalt nou. Administrația anunță că…

9 ore ago

Cum va fi vremea în Banat în următoarele două săptămâni

Meteorologii anunţă o vreme caldă, în intervalul 6 - 19 mai, cu o medie a…

9 ore ago

SCM Timişoara, la ultimul meci pe teren propriu în acest sezon

Baschetbaliștii bănăţeni înfrunta CS Vâlcea 1924, mâine (marți, 7 mai), la ora 18.00, la sala…

12 ore ago