Cinci oameni mor, în medie, în fiecare zi, pe șoselele din România. Țara noastră este, de departe, „campioana” Europei la acest capitol al accidentelor grave. De vină sunt atât șoferii teribiliști, cât și starea proastă a infrastructurii rutiere. Asociația Pro Infrastructură trage, din nou, un semnal de alarmă.
2017 a fost al treilea an la rând în care numărul morților în accidentele de pe șoselele din România a crescut. Au avut loc 8.639 accidente rutiere grave, din care au rezultat 8.170 răniți grav și 1.950 persoane decedate. România rămâne „campioana” Europei în acest domeniu, în țara noastră înregistrându-se, în medie, 5 decese în fiecare zi, pe șosele. Conform statisticilor, cele mai multe decese s-au înregistrat pe DN6 București-Alexandria-Craiova-Lugoj-Timișoara-Cenad și pe DN2 București-Buzău-Bacău-Siret. Pe DN6 au fost 87 de morți în 174 accidente grave, iar pe DN2, 76 morți în 177 accidente grave. Cei de la Asociația Pro Infrastructură spun că nu ar trebui să se mire nimeni. „Aceste două coridoare de transport foarte aglomerate nu sunt dublate de autostrăzi, cu excepția segmentului Lugoj-Timișoara (aproximativ 50 km). Șoferii își riscă viața pe drumuri înguste, pe care se circulă haotic, cu viteză ridicată, ca de exemplu pe DN2, un drum 1+1 cu două acostamente care este folosit ca unul cu două benzi pe sens”, explică reprezentanții API.
Ei oferă și soluții. Pe termen lung, singura variantă fezabilă este „construcția de drumuri de viteză care asigură un grad ridicat de siguranță”, dar se pot face lucruri importante și pe termen scurt. „Putem implementa soluții de mentenanță la costuri relativ reduse: asfalt fără gropi, instalarea de noi parapete și înlocuirea promptă a celor distruse sau ruginite, marcaje aplicate imediat după reasfaltare și periodic după estompare, înlocuirea indicatoarelor deteriorate, curățarea catadioptrilor și completarea lor (furt, distrugere), toaletarea vegetației și, nu în ultimul rând, igienizarea rigolelor și șanțurilor pentru drenarea eficientă a apei. Cerem responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să transforme DN2 într-un drum 2+1 alternativ, să asigure o mentenanță de calitate pe rețeaua existentă de drumuri și, mai ales, să crească substanțial ritmul de implementare a proiectelor de autostrăzi și drumuri expres”, spun cei de la Pro Infrastructură.
Comentarii prin facebook