Primul tramvai reabilitat se intoarce pe traseu in decembrie / FOTO

La mai puțin de jumătate de an de când a „plecat” la Arad, primul tramvai modernizat revine, în decembrie, la Timișoara. Vehiculul va intra în probe pe una dintre liniile centrale și va fi alb-violet, culorile pe care timișorenii nu le atacă cu… graffiti.

Asocierea Electroputere VFU Paşcani-Astra Vagoane Călători Arad a câștigat, în mai, licitația organizată de Primăria Timișoara, pentru reabilitarea de tramvaie. Primele două vehicule au plecat în iulie spre atelierele din Arad, respectiv Pașcani. Reabilitarea unei singure garnituri costă 480.000 de euro. Contractul are o durată de patru ani și vizează modernizarea a 30 de tramvaie, cam jumătate din numărul celor deținute de RATT. „Modernizarea vechilor tramvaie, de la Arad și Pașcani, pe parte de specificație tehnică, este în fază terminală. Se estimează că primul model prototip va fi adus la Timișoara pentru probe dinamice undeva la începutul lui decembrie”, spune Ioan Goia, directorul regiei de transport.

Echipamentul de tracțiune este complet schimbat. Va avea instalații de climatizare separat salon față de personalul de bord, sistem de supraveghere video pe uși, pe interior, dar și pe direcția de mers și asupra vatmanului, să vedem cum conduce prin oraș. Am luat această măsură mai nou, după ultimele incidente. La un moment dat, măsurăm și modul de conducere al vatmanului și, în funcție de asta, facem o categorisire a acestor vatmani. Mai facem modernizări la instalația de frânare, reparația boghiului, cu înlocuirea osiilor de tramvai, caroseria are un design nou complet… Limitele acestui design au fost impuse tocmai de structura șasiului, deoarece acesta nu se putea nici lungi, nici scurta, fiindcă omologarea era dată pe acest tramvai și nu poți face modificări ale structurii de rezistență”, a mai declarat Goia.

Tramvaiul va veni de la uzina din Arad. Încă nu s-a stabilit pe ce traseu va circula, dar există deja niște variante. „Va funcționa probabil numai pe liniile centrale, pentru că acolo avem linia în regulă, nu avem probleme cu deraierile. Linia 2, de exemplu, linia 1 poate să fie, linia 6, dacă reușim să dăm drumul la Ștefan cel Mare… Facem testele și, dacă testele dinamice sunt în regulă, am dat undă verde la diferența de contract”, mai spune Goia. Noul tramvai va fi vopsit în culorile preferate ale primarului Nicolae Robu, adică alb-violet, dar nu aceasta este explicația pentru alegerea lor. „Vor fi la fel cum sunt autobuzele și troleibuzele. Se pare că timișoreanul are un respect față de alb-violet. Nu ni-l dau cu graffiti, nu ni-l scriu, nu ni-l zgârie… de ce nu știu”, susține directorul RATT.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Daniel David a demisionat din funcţia de ministru al Educaţiei. Marilen Pirtea dat ca mare favorit pentru a prelua acest portofoliu

Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, anunţându-l verbal,…

7 ore ago

A scăpat ca printre urechile acului! O mașină a intrat pe linia de tren și a fost lovită de un automotor

Incident pe calea ferată! Un șofer neatent nu a văzut că vine trenul, dar a…

14 ore ago

S-a deschis circulația rutieră prin Pasajul Solventul/FOTO

Circulația rutieră prin Pasajul Solventul a fost deschisă, a anunțat, la orele prânzului, primarul Dominic…

15 ore ago

Administrația timișoreană vrea să modernizeze Liceul Electrotimiș

Administrația timișoreană a finalizat documentația tehnică necesară pentru modernizarea clădirii principale a Liceului Tehnologic Electrotimiș,…

16 ore ago

Timișoara rămâne în afara topului celor mai scumpe apartamente din România și în 2025

Cele mai scumpe cartiere din România pentru cei care și-au dorit să-și cumpere propria locuință…

16 ore ago

Primăria Timișoara organizează dezbaterea publică obligatorie, pe tema noilor taxe și împozite, în data de 23 decembrie

Cu doar o zi înainte de Ajunul Crăciunului, Primăria Timișoara organizează marți dezbaterea publică necesară,…

17 ore ago