Alte sparturi in Cetate: strada Dimitrie Cantemir va deveni pietonala / FOTO

Primăria își duce mai departe planurile de a transforma în pietonale cu asfalt mai multe străzi din Cetate. După Janos Bolyai și Pacha, acum a venit rândul străzii Dimitrie Cantemir. Fără anunț prealabil, aceasta a fost spartă, iar pentru șoferi va deveni și mai greu să găsească un loc de parcare în centrul Timișoarei.

Primăria a anunțat, în vară, că vrea să repare mai multe străduțe din zona centrală, necuprinse în proiectul de reabilitare a zonei Cetate. Conform oficialilor PMT, la finalul lucrărilor vor fi patru noi străzi pietonale: Augustin Pacha, pe porţiunea de la str. Proclamația de la Timișoara spre Piața Unirii, Dimitrie Cantemir, Janos Bolyai şi Victor Vlad Delamarina, din Piața Libertăţii până la strada Sfântul Ioan. Prima a fost spartă, în iulie, strada Janos Bolyai, apoi a urmat șantierul de pe strada Pacha, pe porțiunea cuprinsă între str. Eugeniu de Savoya și Piața Unirii. Ambele au fost finalizate, ultima fiind strada Pacha, și au devenit, teoretic, exclusiv pietonale. Pe Janos Bolyai însă, imediat după asfaltare, au reapărut mașinile, deși strada nu suportă greutatea vehiculelor. Între timp, acestea au dispărut, cu largul sprijin, deși întârziat, al polițiștilor locali.

Acum, după același model, fără anunț în prealabil, a fost spartă și strada Dimitrie Cantemir. Aceasta urmează să fie reamenajată după același model: piatră pe părțile laterale, înspre clădiri, şi asfalt pe mijloc. Tot pe mijloc vor fi amplasate și rigolele, astfel încât apa de ploaie să nu se mai scurgă înspre clădiri. Pietonala „cu asfalt” a fost criticată intens pe rețelele de socializare, dar asta nu i-a oprit pe reprezentanții primăriei să meargă mai departe cu acest proiect. Și aceasta n-ar fi cea mai mare problemă, dar, în condițiile în care din cele „cel puțin cinci parcări mari (zona centrală)”, promise de candidatul Nicolae Robu în campania electorală din 2012, nu a fost construită nici măcar una, șoferii vor da în continuare „ture” de zeci de minute pentru a-și putea lăsa mașina într-un loc cât de cât regulamentar… Iar cele câteva zeci de locuri create prin „desenarea” unor linii de demarcație pe Bd. Brătianu sunt mai mult decât insuficiente.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Prin ADR Vest sunt oferite 800.000 de euro pentru dezvoltarea mobilității urbane

Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest) a publicat în consultare publică Ghidul solicitantului pentru…

6 minute ago

Mai avem doar o săptămână până vom putea circula prin Pasajul Solventul/VIDEO

Prin Pasajul Solventul vom circula cu automobilul peste o săptămână, dar aceasta doar în regim…

O oră ago

Bandă desenată realizată de studenții de la Grafică, în expoziție la Muzeul Național de Artă Timișoara

Începând de astăzi, Muzeul Național de Artă Timișoara și Consiliul Județean Timiș invită publicul la…

O oră ago

Se desfiinţează oficial Direcţia PLMSTF din Primăria Timişoara. Celebrul Culiţă Chiş rămâne fără slujbă, dar promite că „se va întoarce într-o zi”

Joi, 18 decembrie, Consiliul Local se întruneşte într-o şedinţă de plen extraordinară, unul dintre punctele…

2 ore ago

Femeie omorâtă pe trecerea de pietoni de un șofer de… 74 de ani!

O femeie nu a mai ajuns acasă miercuri dimineața, fiind omorâtă chiar pe trecerea de…

3 ore ago

123 de medalii pe 2025 pentru CSU Politehnica Timișoara

Anul 2025 a fost unul de excepție pentru Politehnica Timișoara, care se numără printre cele…

3 ore ago