Primăria își duce mai departe planurile de a transforma în pietonale cu asfalt mai multe străzi din Cetate. După Janos Bolyai și Pacha, acum a venit rândul străzii Dimitrie Cantemir. Fără anunț prealabil, aceasta a fost spartă, iar pentru șoferi va deveni și mai greu să găsească un loc de parcare în centrul Timișoarei.
Primăria a anunțat, în vară, că vrea să repare mai multe străduțe din zona centrală, necuprinse în proiectul de reabilitare a zonei Cetate. Conform oficialilor PMT, la finalul lucrărilor vor fi patru noi străzi pietonale: Augustin Pacha, pe porţiunea de la str. Proclamația de la Timișoara spre Piața Unirii, Dimitrie Cantemir, Janos Bolyai şi Victor Vlad Delamarina, din Piața Libertăţii până la strada Sfântul Ioan. Prima a fost spartă, în iulie, strada Janos Bolyai, apoi a urmat șantierul de pe strada Pacha, pe porțiunea cuprinsă între str. Eugeniu de Savoya și Piața Unirii. Ambele au fost finalizate, ultima fiind strada Pacha, și au devenit, teoretic, exclusiv pietonale. Pe Janos Bolyai însă, imediat după asfaltare, au reapărut mașinile, deși strada nu suportă greutatea vehiculelor. Între timp, acestea au dispărut, cu largul sprijin, deși întârziat, al polițiștilor locali.
Acum, după același model, fără anunț în prealabil, a fost spartă și strada Dimitrie Cantemir. Aceasta urmează să fie reamenajată după același model: piatră pe părțile laterale, înspre clădiri, şi asfalt pe mijloc. Tot pe mijloc vor fi amplasate și rigolele, astfel încât apa de ploaie să nu se mai scurgă înspre clădiri. Pietonala „cu asfalt” a fost criticată intens pe rețelele de socializare, dar asta nu i-a oprit pe reprezentanții primăriei să meargă mai departe cu acest proiect. Și aceasta n-ar fi cea mai mare problemă, dar, în condițiile în care din cele „cel puțin cinci parcări mari (zona centrală)”, promise de candidatul Nicolae Robu în campania electorală din 2012, nu a fost construită nici măcar una, șoferii vor da în continuare „ture” de zeci de minute pentru a-și putea lăsa mașina într-un loc cât de cât regulamentar… Iar cele câteva zeci de locuri create prin „desenarea” unor linii de demarcație pe Bd. Brătianu sunt mai mult decât insuficiente.
Invalid Displayed Gallery
Comentarii prin facebook