Categories: Economic

La Arad, SF, la Timisoara, cu zugraveala noua dupa 30 de ani! Gara de Nord mai asteapta

Timișoara mai are mult de așteptat până să aibă o gară măcar pe jumătate atât de… SF precum cea a Aradului. Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spune că Gara de Nord va fi renovată, dar o reabilitare totală va fi posibilă numai pe fonduri europene.

La Arad a fost inaugurată gara modernizată. Este vorba despre un proiect în valoare de 1,38 miliarde de lei, care presupune lucrări de modernizare a căii ferate pe relaţia frontieră – Curtici – Arad şi a Gării Arad. Doar transformarea stației CFR din orașul de pe Mureș a costat 334 milioane de lei. Gara Arad funcționază într-o clădire construită în 1910, dar acum, călătorii vor putea ajunge pe scări rulante sau cu liftul pe peroane sau se vor putea deplasa dintr-o încăpere într-alta. A fost construită, de asemenea, o clădire în care vor funcționa ateliere, laboratoare, birouri și magazii. În același timp, călătorii care ajung în gara din Timișoara sunt întâmpinați de un peisaj dezolant, cu un aer învechit. În ultimul an s-au zugrăvit totuși pereții după trei decenii, s-a curățat travertinul și au fost reparate treptele. Au fost spălate, de asemenea, geamurile și a fost instalat internet wireless. Sunt însă doar operațiuni minimale și, din păcate, o renovare completă nu se întrevede prea curând.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, fost șef al CFR, spune totuși că Gara de Nord va suferi unele transformări. „Vin de la Gara de Nord, pentru că am vrut să văd acolo singur (…) Erau şapte staţii rămase în urmă din pachet din diverse motive. De exemplu, Gara Timişoara nu a putut să fie deschisă pentru că a avut un ghinion, a dat constructorul faliment. Sunt încă şase staţii, în afară de Timişoara, care vor intra într-un program de urgenţă pentru reabilitare. În perioada aceasta de când au rămas fără constructori, ei nu au stat degeaba, în lunile trecute am aprobat pentru gara din Timişoara bani pentru schimbări de tâmplărie și lucrări de amenajare care erau necesare”, a declarat Costescu. Ministrul recunoaște că nu e admisibil ca Timișoara să aibă o astfel de gară, însă nu are soluții. „Evident trebuie făcut un contract mare de reabilitare, este o gară mare dintr-un oraş serios şi trebuie să aibă nu o gară renovată, ci una reabilitată modern, aşa cum este cea din Arad”, a mai spus oficialul. Conform acestuia, banii pentru o astfel de operațiune vor veni din programe cu finanţare europeană.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Proiectul noului pod peste Mureș, de lângă Cenad, face un pas înainte

Lansată în cea de a doua jumătate a acestui an, licitația pentru stabilirea executantului studiului…

7 ore ago

Deplasare grea în ultimul meci din 2025 al baschetbaliștilor

Fără pauză! Etapa a 14-a din Liga Națională masculină de baschet programează un meci în…

9 ore ago

Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult…

11 ore ago

A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Duminică, 28 decembrie 2025, în jurul orei 06:15, polițiștii au fost sesizați cu privire la…

12 ore ago

România lui Mitică. Mitică Dragomir

Dacă ar fi să ilustrez anul 2025, ba chiar şi ultimii 36 de ani, rezumându-mă…

16 ore ago

Asociația Club Sportiv Sport Express – locul unde copiii cresc prin sport, încredere și comunitate

Există momente în copilărie care rămân pentru totdeauna: prima minge prinsă corect, primul gol marcat,…

16 ore ago