Categories: Economic

La Arad, SF, la Timisoara, cu zugraveala noua dupa 30 de ani! Gara de Nord mai asteapta

Timișoara mai are mult de așteptat până să aibă o gară măcar pe jumătate atât de… SF precum cea a Aradului. Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spune că Gara de Nord va fi renovată, dar o reabilitare totală va fi posibilă numai pe fonduri europene.

La Arad a fost inaugurată gara modernizată. Este vorba despre un proiect în valoare de 1,38 miliarde de lei, care presupune lucrări de modernizare a căii ferate pe relaţia frontieră – Curtici – Arad şi a Gării Arad. Doar transformarea stației CFR din orașul de pe Mureș a costat 334 milioane de lei. Gara Arad funcționază într-o clădire construită în 1910, dar acum, călătorii vor putea ajunge pe scări rulante sau cu liftul pe peroane sau se vor putea deplasa dintr-o încăpere într-alta. A fost construită, de asemenea, o clădire în care vor funcționa ateliere, laboratoare, birouri și magazii. În același timp, călătorii care ajung în gara din Timișoara sunt întâmpinați de un peisaj dezolant, cu un aer învechit. În ultimul an s-au zugrăvit totuși pereții după trei decenii, s-a curățat travertinul și au fost reparate treptele. Au fost spălate, de asemenea, geamurile și a fost instalat internet wireless. Sunt însă doar operațiuni minimale și, din păcate, o renovare completă nu se întrevede prea curând.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, fost șef al CFR, spune totuși că Gara de Nord va suferi unele transformări. „Vin de la Gara de Nord, pentru că am vrut să văd acolo singur (…) Erau şapte staţii rămase în urmă din pachet din diverse motive. De exemplu, Gara Timişoara nu a putut să fie deschisă pentru că a avut un ghinion, a dat constructorul faliment. Sunt încă şase staţii, în afară de Timişoara, care vor intra într-un program de urgenţă pentru reabilitare. În perioada aceasta de când au rămas fără constructori, ei nu au stat degeaba, în lunile trecute am aprobat pentru gara din Timişoara bani pentru schimbări de tâmplărie și lucrări de amenajare care erau necesare”, a declarat Costescu. Ministrul recunoaște că nu e admisibil ca Timișoara să aibă o astfel de gară, însă nu are soluții. „Evident trebuie făcut un contract mare de reabilitare, este o gară mare dintr-un oraş serios şi trebuie să aibă nu o gară renovată, ci una reabilitată modern, aşa cum este cea din Arad”, a mai spus oficialul. Conform acestuia, banii pentru o astfel de operațiune vor veni din programe cu finanţare europeană.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Cosmin Tabără a votat pentru echilibru, onestitate și diplomație

Candidat la un loc de senator pe lista PNL, fost viceprimar al Timișoarei, actual consilier…

O oră ago

La ora 12.00, prezenţă mai mare la vot în Timişoara, decât pe judeţul Timiş

La ora 12.00, la cinci ore după deschiderea secţiilor de vot, în judeţul Timiş prezenţa…

O oră ago

Alfred Simonis, la ieșirea din cabina de vot: ”Am votat cu un om care și-a demonstrat competența la guvernare”

După ce și-a exercitat dreptul la vot, Alfred Simonis,  preşedintele PSD Timiş, totodată președinte al…

2 ore ago

CFR Timișoara, victorie cu scor de tenis la Deva, într-un derby regional

Etapa a 11-a din prima ligă de futsal a debutat sâmbătă, 23 noiembrie, la Deva,…

2 ore ago

Dominic Fritz nu a putut vota, dar a făcut un apel pentru „votul util pentru România”

Primarul Dominic Fritz încă nu poate vota, dar a făcut un apel la timişoreni să…

3 ore ago

Lugojul, eșec dramatic la Blaj, dar nu a venit acasă cu mâna goală

Aproape de șocul campionatului! Voleibalistele de la CSM Lugoj au fost foarte aproape de a…

3 ore ago