Categories: Economic

La Arad, SF, la Timisoara, cu zugraveala noua dupa 30 de ani! Gara de Nord mai asteapta

Timișoara mai are mult de așteptat până să aibă o gară măcar pe jumătate atât de… SF precum cea a Aradului. Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spune că Gara de Nord va fi renovată, dar o reabilitare totală va fi posibilă numai pe fonduri europene.

La Arad a fost inaugurată gara modernizată. Este vorba despre un proiect în valoare de 1,38 miliarde de lei, care presupune lucrări de modernizare a căii ferate pe relaţia frontieră – Curtici – Arad şi a Gării Arad. Doar transformarea stației CFR din orașul de pe Mureș a costat 334 milioane de lei. Gara Arad funcționază într-o clădire construită în 1910, dar acum, călătorii vor putea ajunge pe scări rulante sau cu liftul pe peroane sau se vor putea deplasa dintr-o încăpere într-alta. A fost construită, de asemenea, o clădire în care vor funcționa ateliere, laboratoare, birouri și magazii. În același timp, călătorii care ajung în gara din Timișoara sunt întâmpinați de un peisaj dezolant, cu un aer învechit. În ultimul an s-au zugrăvit totuși pereții după trei decenii, s-a curățat travertinul și au fost reparate treptele. Au fost spălate, de asemenea, geamurile și a fost instalat internet wireless. Sunt însă doar operațiuni minimale și, din păcate, o renovare completă nu se întrevede prea curând.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, fost șef al CFR, spune totuși că Gara de Nord va suferi unele transformări. „Vin de la Gara de Nord, pentru că am vrut să văd acolo singur (…) Erau şapte staţii rămase în urmă din pachet din diverse motive. De exemplu, Gara Timişoara nu a putut să fie deschisă pentru că a avut un ghinion, a dat constructorul faliment. Sunt încă şase staţii, în afară de Timişoara, care vor intra într-un program de urgenţă pentru reabilitare. În perioada aceasta de când au rămas fără constructori, ei nu au stat degeaba, în lunile trecute am aprobat pentru gara din Timişoara bani pentru schimbări de tâmplărie și lucrări de amenajare care erau necesare”, a declarat Costescu. Ministrul recunoaște că nu e admisibil ca Timișoara să aibă o astfel de gară, însă nu are soluții. „Evident trebuie făcut un contract mare de reabilitare, este o gară mare dintr-un oraş serios şi trebuie să aibă nu o gară renovată, ci una reabilitată modern, aşa cum este cea din Arad”, a mai spus oficialul. Conform acestuia, banii pentru o astfel de operațiune vor veni din programe cu finanţare europeană.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Toate tramvaiele din lotul galben au ajuns la Timișoara

La Timișoara a ajuns și ultimul din cele 17 tramvaie produse de Bozankaya, în lotul…

12 ore ago

Ultimul bal pe 2024! SCM Timişoara joacă pe terenul liderului neînvins

SCM winsed.swiss Timișoara o înfruntă pe CSM CSU Oradea duminică, de la ora 18:00, în…

12 ore ago

CCIA Timiș anunță începerea unui nou proiect finanțat prin Programul Educației și Ocupare 2021-2027

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș în calitate de beneficiar și Expert Business Center…

13 ore ago

CJ Timiș, pus să semneze parteneriat cu Timișoara și Dumbrăvița

Consiliul Județean Timiș va trebui să semneze un acord de colaborare cu primăriile din Dumbrăvița…

13 ore ago

Fostul viceprimar Tabără cere conducerii Primăriei să înceapă licitația pentru parchetul de la Sala Olimpia

Mai sunt doar câteva zile din acest an, iar dacă licitația pentru realizarea unei noi…

14 ore ago

Sondaj IRES. 62% dintre români consideră că anularea alegerilor de către CCR a fost o decizie proastă

Peste 60% dintre români consideră că decizia Curții Constituționale a României de a anula turul…

15 ore ago