După ce a făcut experimente pe şoferii timişoreni, oferindu-le patru benzi pe sens pe strada Cluj şi i-a înghesuit pe sens invers pe Aleea Ripensia, deja aglomerată, Primăria Timişoara revine şi face bandă specială de circulaţie pentru taxi, ambulanţe şi mijloace de transport în comun, dar pe acelaşi sens de circulaţie cu restul traficului şi nu pe contrasens cum a fost înainte.
Oferind ca motivaţie un scop nobil, acela de prioritizare a transportului în comun, Primăria Timişoara ajunge pe strada Cluj acolo de unde a plecat deja. Una dintre cele patru benzi e transformată în una specială, destinată ambulanţelor, taxiurilor şi mijloacelor de transport în comun. Situaţia nu e o noutate, o astfel de bandă exista până nu demult pe această arteră, doar că pe contrasens. Strategii în transport ai municipalităţii, probabil la „sugestia” primarului Nicolae Robu, au decis că o asemenea bandă nu e bună şi au alocat toate cele patru benzi pentru circulaţia dinspre pasajul Michelangelo spre Spitalul Judeţean. Problemele mari au apărut pe circuitul dinspre Judeţean spre Centru, unde integral circulaţia a fost trimisă pe Aleea Ripensia. Aceasta, cu toate problemele aferente accesului ambulanţelor şi a mijloacelor de transport în comun.
Iată că acum reapare o bandă specială, pe strada Cluj, cu promisiunea realizării uneia similare pe Aleea Ripensia. Cătălin Iapă, consilier personal al primarului, anunţă minunea, vorbind despre investiţii masive în transportul în comun.
„Pe strada Cluj, una din cele 4 benzi cu sens unic va fi bandă dedicată pentru transportul în comun, taxi și ambulanță. Primăria Timișoara pune pe primul loc transportul în comun. Prin investiții masive în calitatea transportului în comun, cu cel mai mare parc auto modern, și prin acordarea priorității în trafic, astfel încât o cursă cu RATT (STPT) să dureze timpul minim, cetățenii Timișoarei vor avea toate motivele să își lase mașina acasă. În ultimii ani numărul mașinilor din oraș s-a dublat, în curând se va tripla. În aceste condiții Primăria Timișoara face exact ce e necesar: Prioritizează transportul în comun; Pune accent pe mijloace de mobilitate alternative – biciclete, trotinete, etc. – inclusiv în regim de transport în comun; Face investiții masive în infrastructura rutieră – pasaje, poduri, lărgiri de străzi”, a anunţat consilierul personal, ca şi şeful său, pe Facebook.
Conform lui Iapă, „toate aceste priorități vor face din Timișoara un oraș mai prieten cu mediul și mai prietenos cu timpul cetățenilor, deopotrivă”.
Primarul Dominic Fritz încă nu poate vota, dar a făcut un apel la timişoreni să…
Aproape de șocul campionatului! Voleibalistele de la CSM Lugoj au fost foarte aproape de a…
Nicolae Robu îşi exhibă încă o dată imensele frustrări pentru cele două înfrângeri usturătoare în…
Marien Pirtea, liderul PNL Timișoara, a fost unul dintre cei mai matinali politicieni care au…
Conform datelor oficiale ale Autorității Electorale Permanente, în județul Timiș, la ora 9 votaseră 2,82%…
La ora 7.00 au fost deschise secţiile de votare pentru primul tur al alegerilor prezidenţiale,…