Aşa cum a făcut cu impunerea purtării măştilor şi (temporar) a mănuşilor de protecţie, Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă din Timişoara o ia înaintea vremurilor şi relaxează deja condiţiile de umblat cu mijloacele de transport în comun, înainte ca autorităţile centrale să decidă sau să anunţe oficial relaxarea măsurilor de carantină. Comitetul a decis şi emis o hotărâre prin care se elimină restricţiile impuse în ultima perioadă asupra programului de mijloace de transport în comun.
Primarul Nicolae Robu s-a învăţat minte cu hotărârea precedentă, referitoare la măşti şi mănuşi, terminată într-un scandal public, şi nu a mai folosit contul propriu de facebook pentru a anunţa deciziile Comitetului de Urgenţă. De această dată s-a apelat la mijloacele de comunicare oficiale, iar decizia este corect întocmită, clară, cu precizarea cadrului legal.
Se sistează restricţiile asupra programului mijloacelor de transport public ale STPT. STPT va organiza fluxurile de călători – urcarea şi coborarea – şi va face afişări / semnalizări corespunzătoare, astfel încât să se evite la maximum intersectatea / apropierea pasagerilor unii cu / de alţii. STPT va continua spălarea şi dezinfectarea susţinută, inclusiv cu ajutorul roboţilor cu ultraviolete, a tuturor mijloacelor de transport public, precum şi spălarea şi dezinfectarea staţiilor şi veciniităţilor imediate. STPT va asigura prezenţa şi funcţionalitatea în toate mijloacele sale de transport a dispozitivelor de dezinfecţie a mâinilor”, se spune în hotărârea luată.
De asemenea, au fost stabilite şi o serie de măsuri pentru vatmanii şi şoferii STPT.
„STPT va instrui şoferii / vatmanii asupra sarcinilor specifice pe care trebuie să le aibă începând de acum: intervenţia politicoasă, ori de câte ori este nevoie, pentru respectarea regulilor de urcare / coborâre instituite, respectiv a distanţelor dintre pasageri; verificarea periodică a functionalităţii dispozitivelor de dezinfecţie a mâinilor şi, când este cazul, sesizarea echipelor de intervenţie; monitorizarea stării de curăţenie in mijloc ul de transport condus şi în staţii şi, când este cazul, sesizarea echipelor de intervenţie; monitorizarea gradului de încărcare a mijlocului de transport condus şi, când este cazul, interzicerea urcării de noi pasageri.
Comentarii prin facebook