Conflictul dintre ideea bicicletelor pe carosabil şi miile de maşini care circulă pe o bandă în fiecare zi nu îi dă pace din nou primarului Timişoarei. El nu cedează şi rămâne ferm pe poziţii: maşinile pe şosea, bicicletele pe piste, de preferabil pe trotuar.
Varianta pistelor de biciclete pe trotuar e cea mai bună, spune edilul şef al Timişoarei. E sigură pentru cei pe două roţi şi nu afectează traficul rutier. Şi aşa va rămâne. Până atunci, varianta transformării benzilor auto în loc de circulat pe bicicletă nu e o opţiune pentru Timişoara, spune acesta
„Oameni buni! Eu nu sunt dușmanul mașinilor. Eu spun și asum. Suntem în epoca mașinilor. Vom ajunge probabil și în epoca dronelor. Oamenii au nevoie de mobilitate mult mai mare decât au avut altă dată. Și în Danemarca, care este o țară modernă, fiecare cetățean, familie, are o mașină, două, trei. Noi plecăm de la un oraș gata construit în care folosim ceea ce avem cât mai rațional. Dacă exista spațiu pe lângă benzile auto pe care le-am creat aș fi valorificat acel spațiu. Dacă eu aş avea ecart stradal, ca pe lângă benzile de trafic auto pe care le-am creat să fi creat câte două-trei piste pe sens de deplasare pentru biciclete şi să am loc şi pentru spaţii verzi, evident că aş fi valorificat acel spaţiu. Cu toată dorința de a promova bicicleta trebuie să fiu rațional. Pe o bandă auto circulă între 10.000 și 15.000 de mașini pe zi. Vreau să le creez oamenilor condiții cât mai bune să circule cu mașina. Să nu se mai creeze ambuteiaje, să nu avem poluare”, a declarat primarul Nicolae Robu.
Comentarii prin facebook