Cea mai mare parte a banilor cheltuiți de Primăria Timișoara ca urmare a unor procese în justiție au apărut ca urmare a plății despăgubirilor, nu pentru cheltuielile juridice. Primarul Dominic Fritz spune că la acest ultim capitol au mers doar în jur de 500.000 de lei din total de 18 milioane plecați din bugetul local pentru diferite procese.
Dominic Fritz așteaptă cu nerăbdare cel de-al doilea viceprimar, despre care speră să fie un jurist. Aceasta pentru că lucrează la o strategie prin care să nu se mai ajungă în situația ca instituția să fie parte în atâtea procese, dar mai ales să le și piardă.
”Cheltuielile de judecată reprezintă 500.000 de lei din total. S-ar putea să avem un viceprimar care este jurist, avocat, ca să putem lucra la o strategie în domeniu. O mare pare din procese ar fi putut fi evitate. E imposibil, ca primărie, să fie la zero această sumă, dar se poate evita să se ajungă la aceste valori”, a declarat Fritz.
De menţionat că propunerea PNL pentru postul de viceprimar, Cosmin Tabără, chiar este avocat.
O altă schimbare în acest sector va fi legată de responsabilitatea angajaților. Ei vor trebui să aibă grijă cum își fac treaba, în cazul în care se ajunge la un proces și primăria pierde, actualul primar se gândește acum și la acțiuni în regres. Adică să fie recuperate pagubele de la cei care, nu și-au făcut bine treaba pentru a evita procesele. Pentru a demara o asemenea acțiune în regres trebuie să intervină Curtea de Conturi.
“Eu, pentru tot ce am semnat, am început să rog și Corpul de Control să facă verificări dacă e posibilă acțiune în regres, e posibilă și o acțiune administrativă, suntem în discuții cu Curtea de Contrui. E important ca acolo unde în urma unor greșeli a unor indivizi să se încerce recuperarea banilor contribuabililor”, a mai spus Fritz.
Comentarii prin facebook