Nu vă așteptați să scăpați prea repede de gropile de pe Coșevița. Veți merge cel puțin încă vreo patru ani prin gropile de pe drumul național care ține loc de autostradă între Lugoj și Deva, licitația trebuie probabil reluată de la zero, iar lucrările efective la tunelurile de pe acest tronson vor mai dura vreo trei ani, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Sunt doar undeva la zece kilometri, dar și două tuneluri destul de lungi. Vorbim despre porțiunea lipsă din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, bucata lipsă care răpune răbdarea oricărui șofer și distruge mașinile. Pentru a-și continua drumul, șoferii trebuie să circule 15 kilometri pe DN 68A, care din cauza uzurii excesive e într-o stare deplorabilă. Din păcate, veștile nu sunt prea bune, în continuare va trebui să folosim această alternativă, cel puțin vreo patru ani, ne anunță ministrul Transporurilor, Cătălin Drulă. Licitația pentru acel tronson trebuie reluată, repornită, oricum trebuie făcut ceva, spune acesta.
”Să se reia licitația și să se găsească un constructor pentru acei 9 kilometri. Sigur, anul acesta. Din câte știu acolo e în curs o licitație, dar e suspendată. Nu mi-e clar dacă se pot adăuga documente sau trebuie reluată de la zero, aici nu pot să mă pronunț. Cert este că de patru ani nu este niciun progres pe acest proiect. E o gaură. E absolut prioritar pentru România, aceasta închide coridorul de la Sibiu la Nădlac și mai departe”, a declarat Cătălin Drulă, la Hotnews.
Cât va dura procedura și licitația? Drulă evită să se pronunțe, dar vorbește despre aproximativ patru ani.
”E greu de estimat, o licitație durează de la patru la șase luni în varianta optimistă, dar am văzut licitații care durează și mai mult. Cred că pentru acele tuneluri, timpul tehnologic de execuție nu poate fi sub trei ani. Cred că vom ajunge să folosim în continuare DN 68A, cei 15 kilometri care reprezintă bypass-ul acelei zone de autostradă lipsă. Acolo se mai poate interveni pentru a crește capacitatea portantă. Asta este situația tristă și tragică în care ne-au pus decizii absolut dezastruoase”, a mai spus Drulă.
Din păcate, acest proiect, pentru cei 9 kilometri de drum care include și două tuneluri va scoate din buzunarul României 250 de milioane de lei, pe care firma care avea contractul de execuție al lotului 2 al autostrăzii Lugoj – Deva i-a câștigat în instanță, după ce tronsonul respectiv a fost scos din contractul inițial, pentru a fi licitate separat. Contractul a fost modificat, România a pierdut, dar nici nu a mai fost continuată licitația separată. Acum, Drulă spune că se poartă negocieri pentru rezolvarea problemei.
”Sunt niște negocieri, dar nu vreau să intru în detalii, pentru că nu sunt finalizate. Ajungem și la soluții, și vă mărturisesc că în două săptămâni nu s-au rezolvat chiar toate, dar vă spun care e viziunea mea și pașii concreți. Există o încercare de a ajunge la un acord amiabil cu acel constructor, de a plăti ceea ce ne-a obligat instanța să plătim, din partea lor să primim ce mai avem de primit, sunt niște proiecte care au rămas nelivrate și așa mai departe. Iar licitația să fie reluată și să fie găsit un constructor pentru cei 9 kilometri lipsă. Sper să se întâmple anul acesta, această negociere ar trebui să ajungă la o concluzie în aproximativ o lună. De patru ani nu e niciun progres pe acest proiect absolut prioritar pentru România, pentru că s-ar închide coridorul IV de la Sibiu la Nădlac”, a mai declarat ministrul
Comentarii prin facebook