Acum câteva luni de zile, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, era extrem de supărat pe modul în care curg facturile de plătit pentru transportul în comun al Timișoarei, dar și de valoarea sumelor trimise spre această destinație. Noul portal transparenta.primariatm.ro oferă o explicație asupra supărărilor sale.
De exemplu, pe luna martie, Primăria Timișoara a cheltuit cu bunurile și serviciile suma totală de 58,9 milioane de lei. Iar trei destinații acoperă jumătate din acești bani. Cei mai mulți au mers spre societatea Drumuri Municipale, cu 16,4 milioane de lei, adică 27,9 la sută din total. După care urmează Asociația SMT, cu 7,3 milioane sau 12,3% din total. În spatele acestei sintagme ”Asociația SMT”, se află organizația care se ocupă de managementul și împărțirea banilor pentru realizarea transportului în comun din oraș și din zona periurbană. Iar spre aceasta au plecat luna trecută o grămadă de bani. Nu știm cât din sumă merge la STPT și cât rămâne la Asociația SMT, dar în mod sigur suma e mare.
Pe locul trei apare societatea care primește probabil, per total, cei mai mulți bani din bugetul Timișoarei, adică cei de la Colterm, cu 6,8 milioane de lei și 11,5% din totalul sumelor cheltuite în martie.
Dacă pentru plata unor astfel de facturi au plecat 58,9 milioane, pentru investiții merg 22, 9 milioane de lei. Aici, ”câștigător” e societatea Constructim, care a încasat facturi de 6,2 milioane de lei, adică 27,3 la sută din total. Urmează alte două societăți mari cu care primăria are contracte, Strabag, cu 3,7 milioane lei, adică 16,7%, respectiv PORR, cu 3,2 și 14,13% din total.
Comentarii prin facebook