Timișorenii și-au spus și în acest an opiniile pe tema bugetului orașului. Câteva zeci de oameni au participat la dezbaterea publică online pe tema amintită, fiecare cu problema și păsul său, fiecare considerând că problema lor e cea mai importantă pentru a fi finanțată de municipalitate înainte de toate.
Tramvaie, poduri, terenuri de sport, stadioane ”de jucărie” ca să se joace fotbal de ligă secundă, bani dați la ONG, toate acestea au fost teme de dezbatere la întâlnirea amintită.
”Am primit exact 99 de reacții la acest buget. Nu putem să dăm curs acum la fiecare, dar acolo sunt cu siguranță câteva lucruri pe care le luăm în calcul. Am avut și trei ture de feedback cu anumiți experți, din domeniul mobilității și al ecologiei, al digitalizării și din educație, sănătate, sport și cultură”, a spus primarul Dominic Fritz la debutul discuțiilor.
Pe primul loc între temele analizate de plebe s-a numărat problema transportului în comun, iar primarul a subliniat că e nevoie de înlocuirea totală a mijloacelor de transport aflate în circulație. Vestea bună e că… sunt noi microbuzele, cu acestea se poate continua transportul școlar, dar se pot face și curse metropolitane. Discuțiile au fost și pe tema vechiei linii de tramvai nr. 3, acum devenită istorie. Iar primarul s-a declarat fan al acestui traseu, unul pe care l-a folosit destul de des în tinerețile sale timișorene. Pentru ”învierea acesteia, totul depinde de factorul economic, dacă merită sau nu să se facă din nou această linie de tramvai.
”Eu personal sunt un mare fan al Liniei 3, am mers în fiecare zi la lucru cu el. Personal mi-aș dori s-o văd, într-adevăr, până la Utvin, dar trebuie făcute studii serioase despre costuri și rentabilitate”, a spus Fritz.
De altfel, discuțiile purtate despre viața din cartierele timișorene, mai ales cele aflate la distanță de centru, au fost abordate din abundență de participanții la dezbatere. Oamenii cer să aibă aproape de locuință creșe, centre de cultură sau terenuri de sport. De asemenea, tot un reprezentant al unui cartier a avut o cerere mai interesantă, legată de un pod celebru în Timișoara, cel pietonal peste Bega, aflat între străzile Ady Endre și Andrei Mureșan.
„Anul acesta dorim să începem documentația pentru reparația Podului de Fier din Iosefin, care este într-o stare destul de neglijată. În sensul acesta, a expirat garanția de 100 de ani și primăria a primit recent o documentație de la Primăria Viena prin care i se comunica faptul că garanția de 100 de ani pentru Podul de Fier a expirat și cred că e timpul să-l reabilităm, să-l punem la punct”, a declarat, vineri, în cadrul dezbaterii viceprimarul Ruben Lațcău.
De discutat s-a discutat și pe tema investițiilor în domeniul sportiv. S-a vorbit despre noi baze în cartiere, despre alte baze abandonate și care ar trebui să ”reînvie”. Din păcate, se vede tendința de a face tot felul de studii de fezabilitate, ”boală” a vechii conduceri a primăriei. Sperăm că e vorba doar despre primul an al actualei conduceri, iar în anii viitor aceste proiecte devin și realitate.
„Avem în buget stadionul de rugby în Ronaț, studiu de fezabilitate pentru reabilitare la terenul de fotbal din Mircea cel Bătrân, o mică lucrare de reabilitare la Olimpia, dar și am păstrat bani și pentru alte diferite studii de fezabilitate pentru amenajarea unor terenuri multifuncționale în cartiere. Avem un proiect nou și mare, legat și de spații verzi, Uszoda Renaște. Va fi o singură zonă de terenuri de sport, agrement, spații verzi până în parcul central. Ne-am hotărât tocmai pentru că stadionul mare va dura, că vom îl vom continua pe cel din Buziașului, cu proiectul tehnic. Luăm în calcul să facem cu câteva mii de locuri mai puțin, cu posibilitatea de a-l extinde”, a anunțat Fritz.
Reprezentanții celor două cluburi timișorene de ligă secundă s-au plâns că nu vor mai avea unde să joace niciunde în tot județul odată ce se începe demolarea pe ”Dan Păltinișanu”. Fritza devenit mai maleabil și a acceptat din noi proiectul stadionului Lego, lansat de predecesorul său, Nicolae Robu, și considerat a nu fi o prioritate. Acum, acesta a primit deja bani pentru studiu de fezabilitate și are șanse mari să devină varianta de rezervă la lipsa totală a unei arene sportive de calitate minimă în oraș.
Comentarii prin facebook