Fiecare timișorean cu problema lui. Conducerea Primăriei Timișoara a discutat cu cetățenii bugetul pentru anul 2021

Timișorenii și-au spus și în acest an opiniile pe tema bugetului orașului. Câteva zeci de oameni au participat la dezbaterea publică online pe tema amintită, fiecare cu problema și păsul său, fiecare considerând că problema lor e cea mai importantă pentru a fi finanțată de municipalitate înainte de toate.

Tramvaie, poduri, terenuri de sport, stadioane ”de jucărie” ca să se joace fotbal de ligă secundă, bani dați la ONG, toate acestea au fost teme de dezbatere la întâlnirea amintită.

”Am primit exact 99 de reacții la acest buget. Nu putem să dăm curs acum la fiecare, dar acolo sunt cu siguranță câteva lucruri pe care le luăm în calcul. Am avut și trei ture de feedback cu anumiți experți, din domeniul mobilității și al ecologiei, al digitalizării și din educație, sănătate, sport și cultură”, a spus primarul Dominic Fritz la debutul discuțiilor.

Pe primul loc între temele analizate de plebe s-a numărat problema transportului în comun, iar primarul a subliniat că e nevoie de înlocuirea totală a mijloacelor de transport aflate în circulație. Vestea bună e că… sunt noi microbuzele, cu acestea se poate continua transportul școlar, dar se pot face și curse metropolitane. Discuțiile au fost și pe tema vechiei linii de tramvai nr. 3, acum devenită istorie. Iar primarul s-a declarat fan al acestui traseu, unul pe care l-a folosit destul de des în tinerețile sale timișorene. Pentru ”învierea acesteia, totul depinde de factorul economic, dacă merită sau nu să se facă din nou această linie de tramvai.

”Eu personal sunt un mare fan al Liniei 3, am mers în fiecare zi la lucru cu el. Personal mi-aș dori s-o văd, într-adevăr, până la Utvin, dar trebuie făcute studii serioase despre costuri și rentabilitate”, a spus Fritz.

De altfel, discuțiile purtate despre viața din cartierele timișorene, mai ales cele aflate la distanță de centru, au fost abordate din abundență de participanții la dezbatere. Oamenii cer să aibă aproape de locuință creșe, centre de cultură sau terenuri de sport. De asemenea, tot un reprezentant al unui cartier a avut o cerere mai interesantă, legată de un pod celebru în Timișoara, cel pietonal peste Bega, aflat între străzile Ady Endre și Andrei Mureșan.

„Anul acesta dorim să începem documentația pentru reparația Podului de Fier din Iosefin, care este într-o stare destul de neglijată. În sensul acesta, a expirat garanția de 100 de ani și primăria a primit recent o documentație de la Primăria Viena prin care i se comunica faptul că garanția de 100 de ani pentru Podul de Fier a expirat și cred că e timpul să-l reabilităm, să-l punem la punct”, a declarat, vineri, în cadrul dezbaterii viceprimarul Ruben Lațcău.

De discutat s-a discutat și pe tema investițiilor în domeniul sportiv. S-a vorbit despre noi baze în cartiere, despre alte baze abandonate și care ar trebui să ”reînvie”. Din păcate, se vede tendința de a face tot felul de studii de fezabilitate, ”boală” a vechii conduceri a primăriei. Sperăm că e vorba doar despre primul an al actualei conduceri, iar în anii viitor aceste proiecte devin și realitate.

„Avem în buget stadionul de rugby în Ronaț, studiu de fezabilitate pentru reabilitare la terenul de fotbal din Mircea cel Bătrân, o mică lucrare de reabilitare la Olimpia, dar și am păstrat bani și pentru alte diferite studii de fezabilitate pentru amenajarea unor terenuri multifuncționale în cartiere. Avem un proiect nou și mare, legat și de spații verzi, Uszoda Renaște. Va fi o singură zonă de terenuri de sport, agrement, spații verzi până în parcul central. Ne-am hotărât tocmai pentru că stadionul mare va dura, că vom îl vom continua pe cel din Buziașului, cu proiectul tehnic. Luăm în calcul să facem cu câteva mii de locuri mai puțin, cu posibilitatea de a-l extinde”, a anunțat Fritz.

Reprezentanții celor două cluburi timișorene de ligă secundă s-au plâns că nu vor mai avea unde să joace niciunde în tot județul odată ce se începe demolarea pe ”Dan Păltinișanu”. Fritza devenit mai maleabil și a acceptat din noi proiectul stadionului Lego, lansat de predecesorul său, Nicolae Robu, și considerat a nu fi o prioritate. Acum, acesta a primit deja bani pentru studiu de fezabilitate și are șanse mari să devină varianta de rezervă la lipsa totală a unei arene sportive de calitate minimă în oraș.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin

În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Nicio hoție nu rămâne nepedepsită. Un tânăr de doar 19 ani va învăța pe propria piele ce înseamnă în primul rând, un arest de 30 de zile. Și apoi mai urmează… La data de 3 decembrie 2025, polițiștii Secției 2 Poliție Urbană Timișoara au reținut pentru 24 de ore un tânăr de 19 ani, bănuit...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Furt cu premeditare! Și-a făcut „rost” de o cartelă specială pentru a ajunge la birouri, după bani, iar acum este după… gratii
Compania timișoreană de termoficare Colterm a reușit scăderea consumului de cărbune folosit la producția agentului termic, aceasta după ce a avut la dispoziție cel mai bun cărbune folosit în ultimii ani. Acesta aduce un randament crescut la CET Sud, în plus, acum acolo se produce și energie electrică. Cele două cazane aflate în funcție la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Colterm a devenit mai eficientă. Cărbunele de calitate a crescut randamentul cazanelor de căldură
Conflictul dintre fostul operator al gropii de gunoi de la Ghizela și Consiliul Județean Timiș, care deține locația, are astăzi un nou episod. De această dată, motiv de dispută este stația de tratare a levigatului care provine din cele două celule de depozitare deja închise. Pe de o parte, CJT spune că a cerut RETIM...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Războiul RETIM – CJ Timiș continuă. Acum disputa e pe stațiile de tratare a levigatului de la Ghizela
Polițiștii locali au aplicat, de la începutul acestui an, sancțiuni de peste un milion de lei aplicate de conducătorilor auto care parchează pe locurile amenajate pentru persoane cu dizabilități. Astfel de cazuri sunt constatate zilnic de cei din Poliţia Locală. Polițiștii locali continuă verificările și luarea măsurilor legale în ceea ce privește modul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenzi de peste un milion de euro pentru şoferii care au parcat pe locuri rezervate persoanelor cu dizabilități
Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara
Costul vieții rămâne principala preocupare pentru membrii generației Z, dar și pentru cei din categoria mileniali. De asemenea, tinerii au ca și îngrijorări problemele legate de instabilitatea politică și corupție. Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara, analizează situația. Deloitte, companie globală de soluții și servicii, a dat publicitățiim la finalul lui noiembrie, rezultatele celui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marilen Pirtea analizează problemele generației Z și a milenialilor: ”Costul vieții de zi cu zi rămâne cea mai mare îngrijorare”
În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) introduce în circulație, în perioada 4 decembrie 2025 – 8 ianuarie 2026, Tramvaiul lui Moș Crăciun. Este vorba de un tramvai nou, de tip Bozankaya, amenajat special pentru sezonul sărbătorilor de iarnă. Vehiculul va opera pe mai multe linii din oraș, conform programării săptămânale. Tramvaiul include elemente tematice specifice...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tramvaiul lui Moș Crăciun va circula în Timișoara începând de joi, 4 decembrie
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.