România va cumpăra, după ani buni de așteptare deși dispunea de fonduri europene în acest scop, primele trenuri moderne. Este vorba de un lot de 20 de garnituri, cu posibilitatea de extindere la 37, de trenuri electrice noi, care vor fi produse de Alstom. Acestea vor circula pe mai multe trasee interne, inclusiv de la Timișoara.
Compania ALSTOM Ferroviaria SpA (parte a grupului european ALSTOM) a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru achiziția a 37 de trenuri electrice noi pentru transportul de călători, de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
Cele 37 trenuri, 20 provenind din contractul de bază și 17 din activarea opțiunii suplimentare, vor fi primele trenuri electrice cumpărate de România, alăturându-se celor 3 trenuri electrice Hyperion produse în țară, la Craiova, și achiziționate de operatorul privat Softrans. Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Pentru asigurarea calității vehiculelor, trenurile sunt cumpărate cu servicii de reparații incluse, pe minimum 15 ani.
Achiziția se bazează pe rezultatele unui studiu de fezabilitate realizat sub egida Băncii Europene de Investiții, cu sprijinul JASPERS, și este co-finanțată din fonduri europene nerambursabile. Pentru a răspunde obiectivelor naționale și europene privind combaterea efectelor schimbărilor climatice, designul ramelor electrice va respecta cerințele legale privind protecţia mediului în ceea ce priveşte funcţionarea, întreținerea şi eliminarea/reciclarea.
Noile trenuri ale României urmează să fie utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului. Printre acestea se numără și București Nord – Brașov – Arad – Timișoara; București Nord – Craiova – Timișoara – Arad; Cluj – Timișoara.
Licitația pentru aceste trenuri a fost demarată în primăvară, având doi competitori. Unul dintre aceștia, o asociere între un producător chinez și Astra Vagoane Arad, a fost descalificat de organizatorii licitației, din cauza provenienței asiatice a competitorului. Cel mai probabil, acesta urma să asambleze trenurile în România.
Comentarii prin facebook