Proiectul prin care se va construi o linie de cale ferată care să lege Aeroportul Internațional Timișoara de oraș, prin Gara de Est, va costa în jur de 423 de milioane de lei, durata execuției fiind de 22 de luni. Datele sunt cuprinse într-un act normativ publicat vineri de Ministerul Transporturilor.
Conform documentului, se va realiza modernizarea pentru 5,2 kilometri de linie simplă de cale ferată și construcția a 5 kilometri de linie simplă nouă.
„Timișoara este una dintre destinaţiile preferate de turişti pe tot parcursul anului. Astfel, este necesară dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar pentru asigurarea mobilității și reducerea poluării, respectiv realizarea unei legături feroviare între Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara, stația CF Timișoara Est și rețeaua feroviară națională, care să asigure creșterea vitezei de deplasare între cele două obiective și implicit reducerea timpului de călătorie precum și îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranță a circulației, gestionând în același timp impactul asupra mediului”, conform datelor din actul normativ.
Lucrarea este parte a Master Planul General de Transport aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666 / 2016, cu modificările și completările ulterioare, iar racordul de cale ferată cu Aeroportul Internațional Traian Vuia este inclus în Strategia de Dezvoltare a Infrastructurii Feroviare 2021 – 2025 aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 985 / 2020.
Linia de cale ferată de la Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara va permite transportul pasagerilor către municipiul Timișoara precum și către alte orașe din România.
Se vor efectua lucrări de execuție linii de cale ferată noi pe racordul către Aeroportul Internațional Traian Vuia, respectiv se vor moderniza instalațiile de semnalizare feroviară de pe linia existentă și se vor construi instalații feroviare noi pentru conexiunea cu aeroportul.
Comentarii prin facebook