Municipalitatea timișoreană a realizat un proiect de hotărâre care prevede o nouă modalitate, simplificată, de realizare a autorizării anuale a activităților comerciale din oraș. Nu va mai fi nevoie de prezentarea în fiecare an a unui teanc de hârtii, ci doar a unei declarații pe proprie răspundere și a actului de identitate, dacă hotărârea va fi adoptată.
Primăria Municipiului Timișoara a prezentat pentru consultare publică o variantă actualizată a Regulamentului pentru condițiile de desfășurare a activităților comerciale și de prestări servicii, care vine în întâmpinarea operatorilor economici pentru simplificarea procesului anual de reautorizare.
În condițiile în care documentele sunt identice cu cele de anul anterior, va fi nevoie doar de declarația pe propria răspundere, actul de identitate al reprezentantului și orice avize noi cerute prin lege de la autorizarea anterioară. Dacă au survenit modificări la documentele prezentate în anul anterior, documentele noi vor trebui prezentate.
De asemenea, acordul pentru desfășurarea exercițiilor comerciale se va emite cu o valabilitate până în data de 31.03 a anului următor, timp în care va putea fi obținută viza anuală. Neachizițonarea vizei anuale poate duce la suspendarea activităților comerciale.
Actualizarea regulamentului include, de asemenea, actualizarea actelor normative naționale, care reglementează eliberarea autorizațiilor, clarificarea unor formulări din regulament pentru a crea predictibilitate și a elimina ambiguități, introducerea reglementărilor pentru servicii funerare și a servicii de tip DDD (dezinsecție, dezinfecție și deratizare) și actualizarea contravențiilor cu noile prevederi.
Se creează prevederi noi pentru a putea fi autorizat, conform legii, comerțul realizat de către asociații, fundații, organizații non-guvernamentale, precum și prevederi pentru anularea acordului de către operatorii economici.
„Facem un pas înainte pentru reducerea birocrației și redundanței care caracteriza relația între mediul economic și Primăria Timișoara, cu reguli de bun simț pentru firmele din Timișoara. Cu acest deziderat în minte, am redactat noul regulament. Vrem să nu mai fie nevoie ca o firmă să depună în fiecare an aceleași documente, procesul de reautorizare fiind astfel mult ușurat”, spune primarul Dominic Fritz, despre noul regulament.
Tot pe tema acestor autorizări, el își încheie declarația cu promisiunea de a elimina… obsesia birocrației românești: dosarul cu șină.
”De anul viitor, dosarele șină vor fi o amintire”, transmite primarul Dominic Fritz.
Dosarul cu șină devenea oricum o amintire, fără intervenția autorității locale, pe 7 decembrie Camera Deputaților a adoptat legea care interzice acest accesoriu birocratic. Instituțiile publice nu vor mai avea voie să ceară dosar cu șină sau orice alt obiect de papetărie pentru a furniza un serviciu public, legea care interzice acest lucru fiind adoptată de parlamentari.
Comentarii prin facebook