Primăria Timișoara a descoperit că CFR are în oraș mai multe terenuri care au perspective pentru comunitate și nu ar fi folosite. Descoperirea vine chiar după lansarea proiectului imens de regenerare a zonei traversate de calea ferată în zona orașului, unul de 1,4 miliarde de lei plus TVA. Primarul Fritz vrea acele terenuri vorbește despre conexiuni pietonale, zone verzi, puncte de oprire pentru un tren metropolitan și puncte intermodale pentru transport public.
În aceste condiții, e posibil ca primăria să aibă în vedere să contribuie la proiect prin finanțări proprii, care să completeze ceea ce face CFR cu banii din PNRR. De asemenea, nu știm cât de oportună e o asemenea solicitare având n vedere că acum se lucrează doar la proiectul tehnic și nu se știe cât de libere vor mai fi terenurile vizate după finalizarea acestui proiect.
Așteptările primăriei par ambițioase, dacă ne gândim la zonele unde sunt cerute aceste terenuri. Zonele propuse pentru regenerare urbană sunt: Ronaț Triaj , Zona Gara Timișoara Vest, Zona Gara Timișoara Sud, Zona Gara Timișoara Nord, Zona Piața 700, Zona Piața Consiliului Europei, Zona Gara Timișoara Est, Zona lizieră Pădurea Verde (Liceul Silvic). Este posibil ca o parte din asemenea terenuri să fie de fapt în ceea ce este numită zonă de protecție feroviară. Interesant este cum până acum nicio conducere a primăriei, din ultimii ani, nu a descoperit, la rândul ei, perspectivele oferite de asemenea terenuri.
Primarul Dominic Fritz a înaintat Consiliului Local Timișoara un proiect de hotărâre, pentru încheierea unui parteneriat cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Scopul acestuia este implementarea de proiecte de regenerare urbană a unor terenuri aflate în proprietatea CFR care acum sunt neutilizate, dar au un mare potențial pentru amenajarea de zone atractive pentru timișoreni.
Scopul preluării acestor terenuri este unul promițător, rămâne de văzut cât este și de realizabilă inițiativa.
„Ministerul Transporturilor are prin CFR mai multe terenuri în Timișoara, respectiv gări și spații adiacente liniilor de tren. Multe sunt terenuri care nu mai sunt utilizate de ani buni la întregul lor potențial. Prin acest parteneriat le putem amenaja și apoi, le dăm înapoi comunității să le folosească. Vrem să creăm noi conexiuni pietonale și velo, să amenajăm noi zone verzi, să construim infrastructură pentru transport public și metropolitan cum sunt punctele de oprire pentru un viitor tren metropolitan și să integrăm rețeaua de transport feroviar cu cea de transport public din oraș prin puncte intermodale. Este un parteneriat din care toată lumea are de câștigat”, a declarat primarul Dominic Fritz.
În momentul de față, infrastructura feroviară străbate Timișoara de la nord-sud pliindu-se pe structura radială a orașului. De aceea, calea ferată se intersectează și leagă o serie de puncte importante ale municipiului (puncte din zone de locuire – Gara de Nord – Zona Iulius Town – Gara de Est – Aeroport). Adiacent căilor ferate au fost identificate zone care în prezent nu sunt utilizate în ciuda potențialului lor de exploatare. Având în vedere modificările recente de legislație, Primăria Timișoara anunță că are oportunitatea de a dezvolta proiecte de regenerare urbană a acestor zone prin constituirea unui parteneriat cu Ministerul Transporturilor,
Comentarii prin facebook