Optimizările cerute de STPT la SMTT, au afectat un număr de 12 curse de transport care operează între comuna periurbană Ghiroda, lipită de Timișoara, și municipiu, spune primarul comunei Ionuţ Stănușoiu. El acuză mișcarea ca fiind gândită ca și un atac la comuna care și-a permis să acționeze în judecată operatorii transportului în comun, pentru că ar fi crescut tarifele practicate. Vă reamintim că Ghiroda a fost la un pas să rămână fără transport metropolitan, pentru că a refuzat să plătească o serie de facturi pentru plata acestuia, considerate mult prea mari.
Probabil dintr-o coincidență, declarațiile date presei de viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, au fost realizate exact la ora la care Stănușoiu susținea o conferință de presă la sediul PNL Timiș, în cadrul căreia principalul punct dezbătut era chiar ”tăierea” curselor între Ghiroda și Timișoara.
Cei de la Primăria Timișoara, acționarul unic al STPT, spun că în Ghiroda s-a aplicat optimizarea curselor, nu o tăiere. Ca exemplu, liniile M30 (autobuz) și M11 (firobuz) se suprapun peste 90% din traseu. tot în Ghiroda, M29 (autobuz) are traseu comun peste 50% cu M30 și M11.
Desigur, cei din administrația Ghirodei au o opinie diferită și spun că se taie 12 curse. De asemenea, prețedintele Consiliul Județean Timiș, liberalul Alin Nica, a spus că, de fapt, aceste schimbări arată dezastrul existent la nivelul societății de transport a Timișoarei, a incompetenței celor de la primărie, care au dus societatea într-o situație proastă, cu mari dificultăți financiare.
Alin Nica l-a acuzat pe Dominic Fritz de problemele existente la STPT, dar și de situația apărută, semn clar că deja a fost demarată campania electorală pentru viitoarele alegeri locale.
”Toată această activitate deficitară de la nivelul societății de transport public în comun din Timișoara se răsfrânge asupra cetățenilor întregii zone metropolitane. La toate acestea aș mai adăuga și faptul că Primăria Timișoara, primarul Dominic Fritz, de 2 ani de zile, de când am venit cu propunerea ca în Asociația de Transport Public Metropolitan Societatea Metropolitan de Transport Public, SMTT, să intre și județul Timiș, alături de toate celelalte unități administrativ-teritoriale din județ. dl. primar a răspuns negativ. Sub tot felul de pretexte ne-a amânat, nedorind să extindă această asociație, deși nu comporta niciun aspect financiar în plus pentru municipiul Timișoara să nu extindă această asociație. N-a dorit să extindă această asociație la nivel județean, tocmai pentru a nu reuși să avem o gândire unitară la nivel județean pentru transportul public în comun, îndemnându-ne să facem o nouă asociație paralelă cu SMPT-ul, lucru, mă rog, ineficient din punct de vedere al planificării și organizării acestui transport în în județ, dar sunt convins că cetățenii vor sancționa această odalitate total contraproductivă de a face administrație din partea celor de la USR rin votul lor în septembrie anul acesta”, a declarat Alin Nica.
Ionuț Stănușoiu, primarul din Ghiroda, e direct afectat de situație. El spune acum că decizia de a tăia din curse este ilegal luată.
”De 2 ani de zile reclam derapajele e la SMTT și SPPT pentru că STPT e operatorul care prestează serviciu de transport public pentru SMTT. Săptămâna trecută, joi a fost convocat consiliul director al ADI SMTT, pe ordinea de zi neexistând acest punct al reducerii numărului de curse conform statutului. Această decizie de reducere trebuie luată în consiliul director. Da, deci decizia unilaterală din partea Primăriei Timișoara e nestatutară exact mai mult neexistând punctul pe ordinea de zi i nici punct diverse la care să se poată discuta acest lucru. Ne dorim să vedem în perioada următoare procesul verbal al ședinței consiliul director din de joi pentru a vedea în ce condiții a fost luat această decizie. Iar dacă nu s-au respectat procedurile legale și normele în vigoare vizavi de aceste decizii și discuții care ar fi trebuit să ie înainte de luarea deciziei vom ataca din nou pe toate căile posibile legale hotărârea aceasta, motivarea sau motivația cum că oferii nu pot să fie plătiți pentru orele suplimentare pe care le fac pentru că ar depăși 80% din salariul domnului director Cocheci de la SPPT mi se pare o aberație în condițiile în care SPPT în urmă cu câteva săptămâni anunța că își reorganizează tructura și desființează peste 200 de posturi”, spune Stănușoiu.
El susține că nu a avut deloc un dialog cu Ruben Lațcău de când a fost luată decizia tăierii curselor. Stănușoiu spune că oamenii au ajuns să nu folosească ceea ce oferea ca și curse STPT pentru că nu le erau utile.
”La ora asta, dacă ne uităm pe pe grafice, cei care folosesc cu precădere transportul public sunt elevii, studenții și pensionarii. Din păcate, cei mai mulți dintre cei activi, să spun așa, cei care lucrează în Timișoara sau din Timișoara în zona periurbană, pentru că în Ghiroda avem un transport destul de mare. Forță de muncă care vine să lucreze în Ghiroda lucrează la societățile de pe raza comunei, folosesc cu totul alte mijloace de transport în comun decât transportul public pentru că nu le servește interesele, iar standardele la care se face acest transport public sunt foarte reduse. Dar aștept să văd răspunsurile pe care le vom primi de la SMTT și în funcție de asta vom merge mai departe. Noi de 2 ani de zile am reclamat modul în care se întâmplă lucrurile”, a mai spus Stănușoiu.
Având în vedere situația existentă, Alin Nica a vorbit chiar de înființarea unei noi asociații care să se ocupe de transportul metropolitan.
Comentarii prin facebook