Consiliul Județean Timiș pregătește continuarea modernizării drumului județean 691, de această dată nu porțiunea dintre Timișoara și A1 – Giarmata, ci în cealaltă parte a drumului, la granița cu județul Arad. Pe lista de vot a consilierilor județeni se va afla un proiect de hotărâre referitor la exproprierile necesare pentru amenajarea drumului, dar și a pistelor de biciclete de pe marginea acestuia.
Porțiunea de drum menționată se află într-o stare proastă și sunt necesare intervenții.
”Având în vedere starea actuală a drumului DJ 691, sector Nod de descărcare A1 – limită Județ Arad, precum și degradările evolutive datorate solicitărilor dinamice și a factorilor climaterici, este necesară reabilitarea drumului în vederea eliminării defecțiunilor și aducerii drumului județean la capacitatea de a prelua încărcările din trafic actuale astfel încât să fie asigurate siguranța și confortul circulației, motiv pentru care a fost demarată investiție privind „Modernizarea DJ 691, sector Nod de descărcare A1 – limită Județ Arad”, în care se propune, pe lângă modernizarea drumului județean, și realizarea pistelor de bicicliști de-a lungul DJ 691”, se spune în proiectul de hotărâre.
Pentru realizarea operațiunii și amenajarea pistelor este necesară efectuarea unor exproprieri.
”În vederea creșterii siguranței bicicliștilor, a pietonilor și a participanților la traficul auto, pe tot traseul drumului județean s-au proiectat piste pentru bicicliști pe sectorul de la km 13+674 (imediat după Nodul de intersecție cu Autostrada A1 – după al doilea sens giratoriu), la km 42+754,25 (limită județ Arad). În intravilanul localităților, pistele se amenajează pe ambele părți ale drumului, câte una pentru fiecare sens de circulație, cu lățimi de 2×1,2 m, iar în extravilanul localităților pista pentru biciclete se prevede pe o singură parte a drumului județean, asigurând două sensuri de circulație cu lățimea de min. 2,5 m.”, se mai spune în proiect.
Obiectivul de investiție publică va fi inclus spre finanțare în Programul Regional Vest (PRV) 2021-2027, iar valoarea totală a lucrărilor pentru modernizarea drumului împreună cu cea a pistelor depășește pragul maxim eligibil în cadrul Programului, s-a stabilit tratarea separată a celor două obiecte în cadrul investiției, respectiv elaborarea documentațiilor tehnico-economice de execuție (în toate fazele) distinct pentru cele două obiecte, astfel încât să poată fi propus spre finanțare în cadrul PRV 2021-2027 obiectul ”drum”, iar pentru obiectul ”piste” să fie identificată o altă sursă de finanțare.
Comentarii prin facebook