Lucrările de construire pe cei zece kilometri lipsă din autostrada Lugoj – Deva încep în primăvară. Iar aceasta va avea loc chiar cu tunelurile care vor fi amenajate aici, a spus ministrul Transporturilor.
Având în vedere complexitatea acestor lucrări, orizontul de timp în care șoferii vor scăpa de calvarul de pe Coșevița, între Margina și Holdea, unde sunt nevoiți să se înghesuie pe vechiul drum național, nu va fi unul scurt. Conform contractului, durata de execuție este de 34 de luni.
Demararea investiției a fost întârziată și de operațiunea de scoatere din circuitul forestier a câteva hectare bune de pădure din zona unde va trece autostrada. Această problemă pare să fi fost rezolvată, cel puțin la nivel de hârtii, iar acum cei de la Romsilva trebuie să elibereze terenul.
„La 1 martie urmează să înceapă lucrările la tunelurile de pe secțiunea E a autostrăzii Lugoj – Deva. Cei de la Romsilva au reușit sau vor reuși până în martie să elibereze terenul. Deci, se va intra și pe acea bucată”, a declarat Sorin Grindeanu.
Valoarea contractului pentru această porțiune lipsă de autostradă este de peste 1,8 miliarde de lei, fără TVA, banii fiind alocați prin PNRR.
Cea mai dificilă parte a acestei porțiuni de drum este legată de amenajarea a două tuneluri. Lungimea totală a acestora este de 2,13 kilometri. Pentru realizarea lor, în consorțiul care a câștigat licitația pentru drum este inclusă și o societate din Bosnia, specializată pe astfel de lucrări. Tunelurile vor avea două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.
Comentarii prin facebook