Una dintre problemele cu care asociațiile de proprietari se confruntă în această perioadă este legată de obligativitatea sau nu de înrolare în sistemul E-factura. Situația a fost discutată, în urmă cu câteva zile, în cadrul Conferinței naționale a asociațiilor de proprietari, în organizarea Ligii Naționale a Asociațiilor de Proprietari Habitat, din care face parte și Federația Asociațiilor de Locatari din Timișoara.
Problemele generate de aplicarea E-factura la asociațiile de proprietari sunt multiple. În primul rând impunerea acestei obligații dovedește necunoașterea situației reale din teritoriu, a fost părerea exprimată în cadrul întâlnirii.
Situația e mai mult decât încurcată, răspunsurile primite de la autoritățile fiscale fie nu vin, fie sunt contradictorii și oferă opinii diferite de la caz la caz, pe aceiași solicitare.
”Este inacceptabil să consideri că, în toate cele peste 80.000 de asociații de proprietari din sute de municipii și orașe, vom găsi acces la internet, semnătură electronică, SPV, cunoștințe avansate de operare a calculatoarelor… când în realitate, în marea majoritate a orașelor există procente semnificative de apartamente nelocuite (foarte mulți dintre vecinii noștri sunt plecați la muncă în străinătate), nu mai funcționează demult asociațiile de proprietari. Pe lângă problemele acestea apar și răspunsurile contradictorii primite de către aceia care, pe bună dreptate, îngrijorați de apropierea termenului, s-au adresat autorităților”, transmit cei de la FALT.
Reprezentanții asociației au cerut lămuriri, dar nu le-au primit.
”Am solicitat ANAF / MINISTERUL FINANȚELOR să clarifice dacă este obligatorie înrolarea în e-factura pentru asociațiile de proprietari. Am primit răspunsuri contradictorii iar de la Ministerul Finanțelor Publice nu am primit răspuns. Parlamentarii prezenți în cadrul conferinței ne-au asigurat că vor face demersuri pentru a obține în cel mai scurt timp clarificări din partea Ministerului Finanțelor Publice, cu toții considerând că această înrolare în e-factura ar trebui să fie voluntară, acolo unde există resursele necesare (de calificare și bineînțeles, resursele tehnic – acces la internet și un calculator performant). Sperăm ca, în cel mai scurt timp, să primim răspuns la solicitările noastre cu privire la aceste clarificări și bineînțeles să se elimine obligațiile.. O afirmație verbală a fost făcută de domnul deputat Ionuț Stroe în plenul conferinței afirmând că a discutat cu șeful de cabinet al ministerului de finanțe și s-a spus că până la termenul în care E-Factura va deveni obligatorie se va rezolva ca asociațiile de proprietari să fie exceptate de la sistemul E-Factura”, mai transmite FALT.
Comentarii prin facebook