Valea Jiului o ia înaintea Timișului. A devenit funcțională, cu bani europeni, rețeaua Green Line, de transport public județean

În zona Văii Jiului a fost pus la punct și pornit un sistem de transport public care ar putea fi aplicat și în județul Timiș în perioada următoare. Acolo, este vorba despre Green Line, un sistem de transport integrat care conectează toate orașele Văii Jiului.

Proiectul este rezultatul colaborării tuturor administrațiilor locale din Valea Jiului în parteneriat cu Consiliul Județean Hunedoara și a fost implementat în două etape, prin Regio-POR și Programul Regional Vest.

Ideea nu este o noutate și a fost lansată chiar în anul 2022, de către Sorin Maxim, director ADR Vest, una mai mult decât inovatoare pentru acele vremuri. Mulți erau sceptici că o asemenea inițiativă poate deveni realitate. Iată că a fost realizată, chiar dacă (încă) nu în Timiș.

”Avem, în ceea ce privește Europa Verde, componenta ce se numește o Europă Conectată, pe mai multe paliere, în primul rând mobilitatea pe zona urbană. Încercăm, ca un program pilot, încercăm să finanțăm o rețea de transport interurban în care să țintim în principal orașele mari și zonele de atracție turistică să acoperim cumva cu o rețea de transport, și pentru weekend, dar și în timpul săptămânii punctele de interes ale regiunii. Spun un proiect pilot, pentru că nu am alocat o sumă foarte mare, partea cea mai complexă este constituirea unui cadru instituțional care să funcționeze. Evident, aici vom avea parteneriate și cu operatori privați”, a declarat atunci, Sorin Maxim.

Iată că inițiativa concepută la nivel european a devenit deja realitate în Valea Jiului, la trei ani distanță. Locuitorii din această zonă, precum și turiștii vor beneficia de transport local și interurban cu autobuze electrice noi în condiții moderne și la prețuri mai mici decât cele de până în prezent.

Linia principală de transport este o adevărată coloană vertebrală ce leagă toate orașele Văii. Între Petrila și Uricani, microbuzele vor circula la fiecare 20 de minute, în intervalul 5:00 – 23:20 și vor deservi pe acest traseu și orașele Petroșani, Aninoasa, Vulcan și Lupeni.

Prin proiect, au fost achiziționate 26 de autobuze electrice noi, au fost construite sau modernizate 110 stații de călători și au fost înființate 38 de stații de încărcare electrică, precum și un depou modern. În plus, au fost reabilitate patru tronsoane de drumuri, câte două în Petroșani și Vulcan.

„Este cel mai complex proiect din punct de vedere al ITI Valea Jiului, pentru că asta înseamnă dezvoltare teritorială integrată. Cred că poate fi luat ca model inclusiv la nivel european – o dovadă că localitățile pot colabora în folosul cetățenilor, dezvoltând împreună servicii de calitate. Acest proiect va deservi, desigur, localnicii, dar el poate ajuta foarte mult inclusiv la dezvoltarea turismului, pentru că va deveni o soluție viabilă de transport pentru toți turiștii care vin aici și nu mai găsesc cazare în stațiunile montane, iar acum se pot deplasa mult mai ușor către ele”, a declarat Sorin Maxim, directorul general al ADR Vest.

Prețul unei călătorii de 60 de minute este de 4 lei, iar un abonament valabil întreaga zi costă 7 lei. Călătorii au la dispoziție patru modalități de achiziție a biletului, inclusiv prin sms sau cu cardul, direct din mijlocul de transport.

Peste 20 de milioane de euro, bani nerambursabili, au fost investiți în proiect, iar acesta este complementar cu alte două proiecte finanțate prin fonduri europene, care vor mări flota Green Line și, implicit, vor dezvolta transportul public în Valea Jiului. Astfel, Primăria Petroșani a achiziționat deja 7 autobuze electrice noi prin PNRR, care au și intrat în circulație, iar Primăria Lupeni va achiziționa 14 autobuze electrice, prin Programul Regional Vest, care vor facilita accesul turiștilor în stațiunea Straja.

Va deveni un asemenea proiect realitate și în Timiș? Rămâne de văzut dacă așa ceva se poate, atât timp cât orgoliile, mai ales, sunt enorme și în acest domeniu. Rețeaua de transport metropolitan a Timișoarei, realizată prin SMTT de către STPT este deja funcțională, chiar dacă ”frecușurile” dintre cei de la Primăria Timișoara, care dețin STPT, și primăriile beneficiare ale transportului metropolitan, sunt destul de dese. De asemenea, nici rețeaua de acoperire nu e prea OK construită. Totodată, în urmă cu doar câteva zile, la Consiliul Județean Timiș au fost adoptate mai multe hotărâri prin care un mare număr de primării au decis să lucreze cu administrația județeană pentru realizarea unei rețele de transport auto intrajudețean, în cadrul noului ADI constituit.

Vă reamintim, de asemenea, că în urmă cu scurt timp, viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, a ieșit ”la vânătoare”, încercând aducerea Girocului în rețeaua transportului metropolitan a Timișoarei. Chiar dacă oficial nu s-a anunțat, dacă acest lucru nu se va întâmpla, societatea de transport public care leagă Girocul de Timișoara, ar urma să aibă parte de anumite surprize de anul viitor.

”Nu prea au voie și vom începe să dăm amenzi de anul viitor. Nu a fost o prioritate până acum asta pentru că STPT nu avea capacitatea să preia nevoile, dar începe să aibă și vrem să preluăm nevoile de transport în sistemul public, în toată zona metropolitană”, răspundea Lațcău, pe Facebook în comentariile aferente postării despre discuțiile de la Primăria Giroc, unei întrebări referitoare la permisiunea unor operatori privați de a circula la Timișoara.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

0 comentarii pentru acest articol

1 Trackbacks pentru acest articol

Valea Jiului o ia înaintea Timișului. A devenit funcțională, cu bani europeni, rețeaua Green Line, de transport public județean - Newsflash Says:

[…] Citeste continuarea pe debanat.ro […]

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Jucător de națională, primul transfer la SCM USV Timișoara pentru noul sezon

Un jucător de linia a doua este primul transfer al echipei bănățene de rugby pentru sezonul 2026. Este vorba despre Ștefan Iancu, un jucător în vârstă de 27 de ani. Iancu a jucat la CSM Știința Baia Mare cu începere din 2020, cu excepția unei scurte experiențe la Chinnor, în Anglia. Într-a doua parte a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jucător de națională, primul transfer la SCM USV Timișoara pentru noul sezon
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare

Luni, 22 decembrie, Admnistraţia Fondului de Mediu (AFM) a publicat lista proiectelor aprobate pentru finanțare prin Programul privind sistemele de alimentare cu apă, canalizare și epurare a apelor uzate. Pe al doilea loc la nivel naţional s-a situat obiectivul de investiții “Extinderea sistemelor de alimentare cu apa si canalizare menajera din comuna Moșnița Nouă, jud....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

În zona Văii Jiului a fost pus la punct și pornit un sistem de transport public care ar putea fi aplicat și în județul Timiș în perioada următoare. Acolo, este vorba despre Green Line, un sistem de transport integrat care conectează toate orașele Văii Jiului. Proiectul este rezultatul colaborării tuturor administrațiilor locale din Valea Jiului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Valea Jiului o ia înaintea Timișului. A devenit funcțională, cu bani europeni, rețeaua Green Line, de transport public județean
Societatea timișoreană Aquatim este partener în cadrul unui proiect european, ”Incluziune și sustenabilitate în Muzeele Apei” care include mai multe organizații similare, care au muzee ale apei. Cu o finanțare de 60.000 de euro și o durată de 24 de luni, inițiativa reunește parteneri din trei țări europene: Stichting Museum BroekerVeiling (Olanda) – lider de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Muzeul Apei de la Timișoara va oferi expoziții și evenimente mai atractive pentru public, în urma unui proiect european
Luna decembrie aduce speranță și bucurie prin intermediul campaniei „Zâmbete în prag de sărbători”, organizată de Centrul de Suport Oncologic Nu Ești Singur, ajunsă în acest an la cea de-a patra ediție. În cadrul campaniei, 250 de cadouri au fost oferite pacienților care urmează tratamente oncologice la clinica Oncocenter, fiecare dar transformându-se într-un zâmbet și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Zâmbete în prag de sărbători” – ediția a IV-a, un gest de solidaritate pentru pacienții oncologici
Municipalitatea timișoreană e cu un pas mai aproape de realizarea unui proiect gândit de ani buni de zile, realizarea unei parcări în vecinătatea clădirii Pieței Iosefin. Acolo a funcționat în urmă cu mulți ani o parte din vechea piață, fiind cunoscută acea zonă pentru comercianții de pești de acvariu sau păsări ”de colivie”. Este un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria face parcare pe un teren în valoare de jumătate de milion de euro, lângă Piața Iosefin
Moşniţa Nouă va primi de la Administrația Fondului de Mediu (AFM) aproape două milioane de lei, fonduri nerambursabile, pentru îmbunătățirea iluminatului public. De acest proiect vor beneficia un număr de 23 de străzi din comună. Pe lista proiectelor aprobate pentru finanțare, în cadrul Programului privind ”Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public”, derulat prin...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 23 de străzi din Moşniţa Nouă vor beneficia de iluminat public modern
Șoferii timișoreni care au autovehicule electrice și folosesc stațiile de alimentare deținute de Primăria Timișoara vor plăti acum mai mulți bani pentru folosirea curentului ”municipal” de la 1,40 de lei pe kilowatt, prețul plătit urcă la 1,90 de lei. Chiar și așa, primăria ne asigură că oferta lansată pentru acest serviciu este sub media prețurilor...
Citeşte tot articolul Citeste articolul S-a scumpit șoferitul ”eco”, alimentat de la stațiile electrice ale Primăriei Timișoara
Comună aflată în continuă dezvoltare, Moşniţa Nouă are nevoie de un nou Plan Urbanistic General (PUG). În acest sens, Primăria Moşniţa Nouă demarează o consultare publică a locuitorilor comunei, pe baza unui chestionar.   Chestionarul face parte din studiile de fundamentare necesare elaborării PUG-ului și este realizat de Bogdan Nadolu, sociolog și profesor în cadrul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pentru elaborarea noului PUG, locuitorii comunei Moşniţa Nouă sunt consultaţi prin intermediul unui chestionar
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.