Compania Națională de Căi Ferate CFR SA oferă 800 de milioane de euro pentru reabilitarea căii ferate dintre Timișoara și Arad. Anunțul a fost lansat luni în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Sunt vizați 57 de kilometri de cale ferată, contractul prevăzând și modernizarea altor 7 km, între Aradul Nou și Glogovăț.
Conform anunțului, proiectul include două loturi: ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D” Lot 2: Proiectare şi execuție lucrări aferent obiectivului de investiţii ”.
Durata de implementare a proiectului este de 102 luni (opt ani și jumătate), care include și perioada de garanție a lucrărilor. Perioada de proiectare este de șase luni, iar execuția va dura 36 de luni (trei ani).
Valoarea totală estimată a contractului este de 3.917.081.120,59 lei, echivalentul a peste 800 milioane de euro. La evaluarea ofertelor, componenta financiară (prețul ofertei) va conta în proporție de 74%, iar restul va fi punctat pentru componenta tehnică. Procedura de achiziție este împărțită în două loturi. Primul este ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D”, cu Valoarea estimată fără TVA: 1.445.386.706,40 lei, iar cel de-al doilea ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad”, cu valoarea estimată fără TVA: 2.471.694.414,19 lei.
Conform anunțului, pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu, cu înălțimi între 0 și 12 metri, cât și în debleu, cu adâncimi între 0 și 8 metri.
Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar menționat include âmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/oră; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple; dublarea liniei pe toată lungimea; • Înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor; ridicarea niveletei căii și protecția antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inudabile; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord; • Montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; • Înlocuirea echipamentelor liniei de contact şi din substaţiile de tracţiune electrică, instalarea unui sistem de control SCADA; montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei.
Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența unei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de un an de zile de la aprobarea raportului procedurii.
Comentarii prin facebook