A fost semnat acordul, astăzi, de Ziua Națională a României, la Timișoara, la Consiliul Județean, prin care reprezentanții Timișului și Caraș-Severinului vor derula proiecte comune de infrastructură.
Acordul a fost semnat de Ziua Națională a României, de președinții celor două consilii județene – Alin Nica (Timiș) și Romeo Dunca (Caraș-Severin) și primarii celor două municipii: Dominic Fritz (Timișoara) și Ioan Popa (Reșița).
Prin acest parteneriat este propusă modernizarea infrastructurii feroviare pentru implementarea soluției de transport de tip „train-tram” – mijloc de transport care va circulă atât pe liniile din oraș cât și pe șinele de tren din afara localității – pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord – Aeroportul „Traian Vuia”, dar și pe ruta Berzovia – Oravița – Anina. Acordul cuprinde și construirea unui nou drum expres, cu trei benzi, între Berzovia – Buziaș – Topolovățu Mare – Autostrada A1, și extinderea la patru benzi de circulație a drumului Moșnița Nouă – Buziaș (DJ 592), dar și modernizarea drumului interjudețean DJ 684 pe traseul DN 68A (Coşava) – Tomeşti – Luncanii de Sus – limită de județ CS – DN 68 (Voislova).
„Fie că vorbim de calea ferată care va lega Timișoara de Reșița sau de lărgirea la patru benzi a drumului județean care leagă Timișoara de Buziaș sau de legătura dintre Reșița și A1 prin Buziaș și Topolovăț, de fiecare dată discutăm despre proiecte care vor lega cele două județe pe o infrastructură rutieră și feroviară modernă. Județul Caraș-Severin este pentru Timiș un județ în care timișorenii și timișenii aleg să-și petreacă timpul liber și de aceea căile rutiere și feroviare sunt foarte importante pentru a asigura o mobilitate a persoanelor, astfel încât stațiunile de schi și zonele frumoasele din Caraș-Severin să fie cât mai accesibile publicului larg”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Primarul Timișoarei Dominic Fritz a remarcat că viitorul Timișoarei este strâns legat de viitorul întregului Banat.
„Sunt convins că Timișoara nu se află într-o competiție numai cu alte orașe din Românie și din Europa, ci întregul Banat se află într-o competiție de idei, oameni. În această competiție este important să lucrăm împreună, întregul Banat. Aici vorbim și de economie, resurse umane, tineri din altă regiune care să lucreze în Timișoara, și pentru asta avem nevoie de conectivitate. Acum câteva săptămâni, la foarte scurt timp după ce am fost ales primarul Timișoarei, prima mea vizită a fost la Reșița, la Nelu Popa (primarul Reșiței), atunci am povestit pentru prima oară de această idee, acest train-tram care să ne conecteze. Așa cum îl știți pe Nelu Popa, este un om care face multe și repede, mă bucur că la doar câteva săptămâni după această conversație deja avem pe masă acest acord pe care-l semnăm astăzi. Este și un exemplu pentru o colaborare între mai multe instituții, dincolo de limite imaginare politice. Dacă vrem să dezvoltăm Banatul, România, atunci trebuie să trecem dincolo de lupte politice și orgolii intsituționale, care doar ne limitează. Românii ne-au ales pe noi ca instituțiile noastre să lucreze împreună”, a spus Dominic Fritz, primarul Timișoarei.
Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, a spus că „accesul între Banatul de munte, Reșița, clisură, infrastructura turistică a județului Caraș va fi ușor de realizat prin infrastructură. Va fi un drum lung. Am gândit un proiect comun, care să cuprindă aceste intenții de dezvoltare”.
„După 30 de ani de la Revoluție, în care, în majoritatea perioadei, au existat poziții antagoniste între cele două județe, pentru prima dată Banatul de munte se unește cu Banatul de șes, în realizarea unor proiecte palpabile de infrastructură rutieră și feroviară. Trebuie să privim această regiune a Banatului ca o regiune și să încercăm să gândim în maniera asta”, a spus primarul Reșiței, Ioan Popa.
Comentarii prin facebook