Bicicliștii timișoreni nu vor mai fi nevoiți să ”iasă la suprafață” de pe malul Begăi atunci când vor circula pe pista de pe marginea canalului navigabil în zona a două noi poduri. Deocamdată nu se știe când, de curând a fost încheiat un contract pentru realizarea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiții „Amenajare piste de bicicletă sub Podul Dacilor și Podul Șaguna”. Firma contractantă e o veche cunoștință a municipalității.
Municipiul Timișoara are un bogat coridor pietonal și velo, de tip promenadă, pe malul râului Bega. Acest spațiu a fost valorificat și redat cetățenilor, inclusiv prin piste de biciclete care să-l străbată. Rețeaua respectivă se întinde și în afara teritoriului Timișoarei, până la granița cu Serbia.
Traseul pe care se vor amenaja noile piste de biciclete se află în partea de est a municipiului, de la Podul Dacilor – situat între strada Dacilor, respectiv Piaţa Badea Cârţan – până la Podul Şaguna – situat între Calea Dorobanţilor și strada Andrei Şaguna. Subtraversarea podurilor va fi destinată pietonilor și bicicliștilor.
În baza contractului, vor fi prestate servicii de proiectare care cuprind: elaborarea expertizei tehnice asupra podurilor; elaborarea Studiului de Fezabilitate (inclusiv studiu topografic, studiu geotehnic, documentații cadastrale, etc.) şi a documentațiilor pentru obţinerea tuturor acordurilor şi avizelor pentru Certificatul de Urbanism, asistență tehnică din partea proiectantului pe toată durata de derulare a procedurii de atribuire a contractului de proiectare și execuție a lucrărilor.
Contractul prevede ca pistele să fie de minimum 1,5 metri pe sens și bucata de trotuar pentru pietoni, de asemenea, de minimum 1,5 metri, dacă este posibil.
Proiectantul care a câștigat licitația este Pod Proiect SRL și va avea la dispoziție 60 de zile de la emiterea ordinului de începere pentru a finaliza documentația. Valoarea contractului este de 97.580 lei (TVA inclus). Câștigătorul contractului nu e la prima experiență cu municipalitatea timișoreană, firma ieșeană a câștigat și contractele pentru podul Mihai Viteazul, dar și pentru Podul Muncii, încă în 2017. De asemenea, firma a făcut și proiectele de reabilitare la pasajele Jiul și Popa Șapcă. De asemenea, a ”uitat” să includă în proiectul de reabilitare a podului Eroilor, de care s-a ocupat, o facilitate asemănătoare, pentru traversarea pe sub pod cu piste de biciclete.
Comentarii prin facebook