În cursul serii și nopții de miercuri spre joi are loc turnarea ultimei părți din chesonul realizat la viitorul Pasaj Solventul. Odată turnat betonul, mai sunt de realizat rosturile și alte lucrări de finisare, iar la începutul lunii decembrie se așteaptă demararea acțiunii de împingere a acestui cheson pe sub șinele de cale ferată.
Rămas destul de mult în urmă, proiectul pare să se miște bine acum. Ultima parte a plăcii de beton a chesonului se va turna în această noapte, astfel, structura de beton imensă va fi, practic, finalizată.
”Ne pregătim pentru ultima turnare, pentru realizarea chesonului, astăzi va avea loc turnarea la ultima bucată din cheson. Vedeți în spatele meu că se lucrează, avem deja pompele pregătite, se va turna probabil toată ziua și undeva la noapte, pe la 3-4, se va finaliza turnarea și cu asta vom pune capăt acestui proces de constituire a chesonului”, a declarat, pe șantier viceprimarul Ruben Lațcău.
La începutul lunii decembrie se așteaptă demararea celei mai interesante operațiuni de pe șantier: împingerea chesonului pe sub șinele de cale ferată. Chesonul va parcurge aproximativ un metru pe zi, el va fi tras de niște cricuri hidraulice cu ajutorul unor cabluri metalice, tensionate, care sunt deja instalate în placa superioară a chesonului. Pe șantier sun peste zece pompe de apă care extrag permanent apa din pământ.
”În următoarea lună vor urma partea de pretensionare, de fixare a rosturilor și undeva în prima săptămână din luna decembrie vom începe efectiv împingerea. Acest tunel mare pe care îl vedeți în spatele meu va fi împins, translatat pe lungimea sa, în așa fel încât partea din față să ajungă pe Bulevardul Bogdăneștilor. Practic vom trece pe sub 10 linii de cale ferată. În acest timp trenurile vor putea să circule în continuare. Tehnologia este în așa fel gândită și făcută încât să nu întrerupem traficul și să nu secționăm conexiunea feroviară a Timișoarei cu Europa și restul țării. Deci undeva în decembrie vom da startul pentru împingere. Vorbim aici de cel mai mare proiect de investiție pe care îl face Timișoara în ultimii 30 de ani”, a mai spus Lațcău.
Acest pasaj este ”cheia” pentru un proiect mai amplu
”Este o primă etapă din mai multe, pentru a finaliza inelul 4 Timișoara. Vom conecta Bulevardul Bogdăneștilor de strada Gării, care vine aici în stânga mea, și de aici încolo vom avea drumul peste platforma Solventul care va conecta strada Gării de splai, iar în acel punct va începe podul peste Bega care ne va duce până în Dâmbovița. Foarte important de știut este că acest pasaj subteran va avea și linii tramvai, practic vom avea două benzi de circulație, plus liniile de tramvai separate de benzi de circulație și, în felul ăsta, vom putea pe termen de 3-4 ani până vom finalize și podul, să conectăm cu transportul public cartierul Dâmbovița și cartierul Bogdăneștilor, să închidem zona de vest a orașului, atât rutier cât și din perspective transportului public. Practic mașinile pe care azi le vedem la Jiul, bară la bară, vor trece pe aici și un drum din Torontalului sau din Calea Aradului, în sudul Timișoarei, nu va mai fi făcut prin centru, ci va fi făcut pe Inelul 4, prin această zonă”, continuă Ruben Lațcău.
Un alt punct important al proiectului pentru întreaga zonă este noul pod peste Bega. Primăria Timișoara a fost nevoită să apeleze la expropriere în zonă, pentru a face loc proiectului de infrastructură. Urmează Radiala Vest.
”Suntem în proces de finalizare a expropierilor pentru podul de la Solventul. Săptămâna viitoare cel mai probabil vom intra în proprietate, adică vom fi înscriși în cartea funciară la ANCPI. Deci ne așteptăm să avem până la Crăciun și să obținem și acolo autorizația de construire și să fie proiectul depus pentru finanțare europeană. Iar un alt proiect mare pe care îl avem, Radiala de Vest, care și el va fi depus pentru finanțare europeană în următorul exercițiu, pornește din acest punct, din acest sens giratoriu, acest punct de întâlnire dintre strada Gării și Inelul 4 și va merge în zona de vest a orașului până în centura de vest. Practic în dreapta mea vom avea un drum de câțiva kilometri, 1,7 km, cu un nou pasaj peste calea ferată. Și în felul acesta, această zonă care astăzi este o una industrială semiabandonată va deveni practic o zonă alimentată cu infrastructură rutieră. Ne acceptăm să vedem, de asemenea, o transformare pe toate aceste platforme industriale care în timp să recapete viața”, a încheiat viceprimarul.
Comentarii prin facebook