Prin vocea şefului Direcţiei Edilitare, Culiţă Chiş, Primăria Timişoara a anunţat că a formulat o plângere prealabilă la Ministerul Culturii împotriva Direcţiei de Cultură Timiş, pentru că ar sabota lucrările la Podul Mihai Viteazul. Mai mult, municipalitatea anunţă sesizarea organelor penale, invocând un abuz în serviciu.
Primăria Timişoara e supărată din nou pe Direcţia Judeţeană pentru Cultură şi Artă Timiş, de această dată pentru Podul Mihai Viteazul. Mai precis pentru că i se refuză aprobarea reabilitării acestuia, ceea ce va duce, de astăzi, la introducerea de restricţii drastice de circulaţie.
Problemele existente fac necesară „introducerea restricţiilor privind numărul autovehiculelor grele (autobuze, troleibuze, autocamioane) astfel încat pe pod să nu circule mai mult de un singur autovehicul greu. Aceste restricții au fost luate în baza expertizei tehnice din care rezultă că Podul Mihai Viteazul se degradează pe zi ce trece, astfel încât aceste degradări să nu se accentueze și să fim nevoiți să interzicem total circulația pe acest pod, fapt care ar constitui o catastrofă petru traficul din Municipiul Timişoara”, se arată într-un comunicat al primărieri, asumat de Culiţă Chiş, şeful Direcţiei Edilitare..
Situaţia ar fi apărut ca urmare a refuzului Direcţiei de Cultură Timiş de a aproba proiectul de reabilitare propus de municipalitate, a continuat Chiş
„Precizăm faptul că această investiție a fost demarată încă din anul 2015, fapt pentru care nici în ziua de azi nu am primit niciun aviz de la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş, după mai multe discuții/întâlniri între proiectanţi, reprezentanţii direcţiei și ai Primăriei Municipiului Timişoara. Mai mult decât atât, în data de 24.04.2020, am primit repingerea acestui proiect de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş. Precizăm faptul că, după 3 ani de discuții, Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş a propus reabilitarea podului cu sistem de 4 benzi și trotuar de 1 metru, lucru ce nu poate fi acceptat de Direcţia Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi, deoarece în tema de proiectare se specifică clar că extinderea podului se face la 4 benzi, trotuare, piste de biciclete (nu așa cum se susține de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş că s-a solicitat extinderea la 6 benzi de circulaţie)”, arată Culiţă Chiş
Pretext. De ce nu vin firmele la licitaţiile primăriei
Din cauza cerinţelor lansate de Direcţia de Cultură, firmele ar evita să mai participe la licitaţiile primăriei. În proiectul Mihai Viteazul s-a solicitat un studiu pluridisciplinar, studio care potrivit proiectantului general, reprezintă o documentaţie vastă care urmărește respectarea principiilor adoptate de Carta de la Copenhaga 2002: principiul echilibrului teritorial, integrarea potenţialului local în strategiile pentru dezvoltare urbană; adoptarea perspectivelor durabile pe termen lung; coordonarea strategiilor de dezvoltare urbană şi sprijinirea parteneriatelor între sectorul public şi privat.
„Din aceste considerente, precizăm că am formulat şi depus plângere prealabilă la Ministerul Culturii şi la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş, în data de 18.05.2020, urmând a ne adresa instanțelor de judecată şi, mai mult decât atât, astăzi, vom demara procedura de sesizare a organelor de cercerare penală pentru abuz în serviciu şi pentru punerea în pericol a cetăţenilor care circulă prin Municipiul Timișoara, direcţia noastră neputând lua măsurile de reabilitare și consolidare a podului”, a mai anunţat Chiş
Vă reamintim că în urmă cu mai puţin de o lună, Direcţia de Cultură a depus o plângere penală împotriva Primăriei Timişoara, ca urmare a continuării proiectului trotuarelor „şah”, în ciuda solicitării de oprire a acestura. La Podul Mihai Viteazul urmează impunerea unor restricţii: introducerea restricţiilor de tonaj, care va limita la 13 tone maxim greutatea sarcinii pe osie a autovehiculelor care circulă pe pod; introducerea restricţiilor de viteză, care va limita la 30 km/h viteza de circulaţie a autovehiculelor care circulă pe pod.
Comentarii prin facebook