De la Caransebeş la Arad, prin Timişoara, vom zbura efectiv cu trenul, cu 160 de kilometri la oră! De fapt, undeva în medie la 158 de kilometri, este promisiunea oficialilor de la CFR, prezentate în cadrul unei întâlniri în capitala Banatului.
Desigur, nimeni nu ştie ce şi când vor avea loc aceste minuni tehnologice, dar e important că se doreşte şi că există proiecte. Din această linie de mare viteză, cel puţin pentru România, în Timiş sunt 35 de kilometri de cale ferată care vor fi aduşi la alte standarde, spune Ioan Pintea, director în cadrul companiei care se ocupă de infrastructura feroviară a României.
Mai precis, 35,86 kilometri, este vorba despre lotul 3 Timisoara Est – Ronaţ Triaj, cu o valoare estimată a lucrărilor de proiectare şi execuţie de 1,4 miliarde de lei fără TVA, respectiv lotul 4, de la Ronaţ Triaj – Orţişoara – Arad şi Aradul Nou – Glogovăţ (22 Km în județul Timiş), valoarea estimată a lucrărilor de proiectare şi execuţie pe intregul lot fiind de 2,4 miliarde de lei fără TVA.
Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad are ca scop, îmbunătăţirea infrastructurii căii ferate pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între viteza de 120 şi cea de 160 km/h, pe întregul tronson, mărirea capacităţii de tranzit la frontiere, dublarea liniei, înlocuirea și reabilitarea podurilor, podeţe, repararea sistemului de drenaj al căii ferate, îmbunătăţirea terasamentelor, modernizarea electrificării pe toată lungimea tronsonului, modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, montarea de încălzitoare de macaz, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii și altele.
După modernizare, de la Timișoara la Arad se va merge în medie cu 124,80 kilometri pe oră, faţă de cu o viteză medie de 59,51 kilometri pe oră în prezent.
Comentarii prin facebook