Proiectul ”autostrăzii de biciclete” este considerat de primarul Dominic Fritza a fi cel puțin incomplet. Problema pe care acesta și-o pune este dacă se va merge înainte cu această variantă, dacă aceasta poate fi adaptată și îmbunătățită, sau se va lua de la capăt cu un proiect tehnic nou, adaptat realității actuale.
Prezentat ca o mare realizare a transportului urban modern, proiectul administrației Robu pentru realizarea a ceea ce fostul primar numea ”autostrada de biciclete”, a fost analizat de urmașul său pe post. Iar acesta consideră că ceea ce s-a stabilit în proiectul tehnic aferent ”autostrăzii” nu prea e ok. Doar desenarea cu vopsea de asemenea piste, pe carosabil sau pe trotuar, nu reprezintă viitorul. E necesară de o amenajare complexă, cu redimensionarea spațiului verde sau a trotuarului, de exemplu, spune Fritz.
”Mulți au spus că uite Fritz oprește X sau Y, și, într-adevăr, trebuie să luăm o decizie. De exemplu erau proiectate piste de biciclete. Dar dacă planifici doar pistele, pe baza străzii existente, fără să schimbi nimic împrejur, nu vei face nimic altceva decât să vopsești ca acum 20 de ani pe jos, pe trotuar ori pe stradă. Mai trebuie să faci ceva, să mărești banda, să regândești trotuarul, să regândești spațiul verde. Deci trebuie să faci în întregime un plan de aranjament stradal, din păcate asta nu s-a făcut”, spune primarul, în cadrul unei emisiuni TV.
Ce se poate face în acest moment? Proiectul tehnic există ca atare, nu se știe ce se mai poate face cu acesta.
”Noi ne întrebăm dacă mergem înainte cu acest proiect de rețea de piste de biciclete, încercăm să-l adaptăm, chiar dacă, de fapt, e gata făcut proiectul tehnic. O luăm de la capăt, îl implementăm așa cum este, îl implementăm, dar mai încercăm să schimbăm ceva...”, mai spune Fritz.
Comentarii prin facebook