Reabilitarea tronsonului de cale ferată dintre Voiteni și Stamora Moravița și frontiera cu Serbia va fi inclusă și oficial în proiectul lansat în comun de Timiș și Caraș-Severin pentru reabilitarea liniei de tren dintre Reșița și Timișoara. Consiliile județene lucrează deja la demararea licitației pentru desemnarea firmei care se va ocupa cu realizarea studiului de prefezabilitate și fezabilitate pentru acest proiect.
Proiectul legăturii feroviare Reșița – Timișoara – Aeroport Timișoara merge înainte, săptămâna viitoare consilierii județeni din Timiș vor avea de aprobat proiectul de hotărâre privind realizarea ”Acordului de Asociere în vederea
achiziționării în comun a serviciilor de realizare a Studiului de Prefezabilitate
(după caz) și a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiție:
”Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu
extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră” între Municipiul Reșița, Municipiul Timișoara, Județul Caraș-Severin și Județul Timiș”.
După cum se vede, în acest proiect a fost introdus și un nou tronson de cale ferată, mai precis cel dintre Voiteni – Stamora Moravița – frontieră cu Serbia, în fapt principala legătură feroviară cu țara vecină. Decizia legată de extindere a fost sugerată chiar de cei de la la Ministerul Transporturilor, care trebuie să dea undă verde proiectului.
”Ulterior încheierii Acordului, în urma discuțiilor purtate cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, s-a propus cuprinderea tronsonului de cale ferată Voiteni – Stamora Moravița – frontieră, sens în care ministerul a propus o nouă denumire a proiectului Reabilitare/modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră.
Totodată, prin adresa nr. 50702/17.12.2020 transmisă de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii către Primăria Municipiului Reșița se menționează cuprinderea proiectului în graficul de activități în vederea accelerării implementării acestuia”, se spune în un proiect de hotărâre care va fi propus spre vot în ședința de plen extraordinară a CJT, programată pe data de 15 februarie.
Ședința va avea doar două puncte, cele enunțate mai sus.
Vă reamintim că pe 1 decembrie, reprezentanții celor două județe, dar și cei ai Reșiței și Timișoarei au semnat un acord de parteneriat care prevede modernizarea infrastructurii feroviare pentru implementarea soluției de transport tip “train-tram” pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord și asigurarea legăturii cu Aeroportul Timișoara cu denumirea. Pentru prima dată extinderea proiectului de reabilitare pe ruta Voiteni – Stamora Moravița – frontieră a fost amintită de Alin Nica, președintele CJ Timiș, cu ocazia prezentării unui raport la 100 de zile de la preluarea mandatului. Conform proiectului, pe linia modernizată ar urma să fie folosită o soluție cu totul inedită de transport, prin folosirea de locomotive cu hidrogen, folosită până acum doar în Germania.
Comentarii prin facebook