Optimismul îl caracterizează din nou pe primarul Dominic Fritz, iar acesta anunță că până în 2024 Timișoara va avea primul nou pod peste Bega, de la Revoluție încoace. Vorbim despre cel care se va ridica la Solventul, la strada Gării și bulevardul Dâmbovița. Noutatea este că primăria a demarat (doar) achiziția, în aprilie 2021, pentru contractul pentru serviciile de proiectare, deci va mai dura ceva vreme până ce vom vedea primul excavator pe teren.
De abia demarăm licitația pentru stabilirea firmei care se va ocupa de proiectarea noului pod peste Bega, dar sperăm la finalizarea lucrărilor până în 2024. Este anunțul primarului, vom avea un nou drum de legătură, între nord și sud, cu un pod cu patru benzi de circulație, tramvai, piste de biciclete și trotuare.
”Astăzi am demarat achiziția serviciilor de proiectare pentru podul Solventul, conexiunea între strada Gării și bulevardul Dâmbovița. E un proiect major care va conecta partea de nord și partea de sud a orașului, pe partea de vest. Va fi primul pod nou de după Revoluție, va fi un drum nou două benzi pe sens, linii de tramvai pe mijloc. Va veni în prelungirea Căii Bogdăneștilor, prin pasajul Solventul”, spune Fritz,.
El vorbește despre închiderea inelului 4 de circulație și o revoluție în domeniul legăturilor rutiere dintre nordul și sudul orașului. Ambițiile sunt mari, în 2024 am putea avea podul gata.
”Aici așteptăm proiectul tehnic, să dăm drumul la pasaj, până în bulevardul Dâmbovița, apoi un nou pod peste Bega, apoi lărgire Dâmbovița, până la intersecția cu strada Barac. Este un proiect ambițios care va asigura închiderea inelului 4 de circulație în zona vest, împreună cu pasajul Solventul. Valoarea totală este de 78 milioane de lei, acum suntem în faza de proiectare, suntem în etapa în care căutăm o firmă care să realizeze proiectarea. Suma se achită din bugetul local, dar o vom recupera din fonduri europene. Urmează mai multe etape, durata contractului este 210 zile trei etape, inclusiv aut de construire. Până în 2024 vom avea acest pod”, spune Fritz.
S-a prăbușit mitul podurilor noi ridicate de primarul precedent
Fostul primar, Nicolae Robu, are de marți un nou motiv de supărare, înlocuitorul său pe post, Dominic Fritz, a demitizat un alt…mit al celuia căruia îi urmează. Anume, că de abia în 2024 e posibil să fie gata noul pod peste Bega de după Revoluție, ceea ce ne sugerează că, de fapt, cele nenumărate poduri ”noi” construite de Robu în aval și amonte de podurile deja existente sunt doar extinderi are construcțiilor reabilitate.
Noul pod peste Bega este primul realizat în Timișoara de la Revoluție a spus Fritz. Vă reamintim că fostul primar susținea cu înverșunare că podurile și pasajele reabilitate în perioada sa ar fi, de fapt, ceva cu totul nou, nu reabiliări sau extinderi ale celor existente.
Valoarea totală estimată a serviciilor de proiectare, inclusiv TVA, este de 1.162.812,6 lei, fără TVA, achitată din bugetul local, dar recuperată ulterior din fonduri europene (POAT -Programul Operațional Asistență Tehnică 2014-2020).
Termenul de prestare este de 210 zile eşalonate în trei etape.
Etapa 1 presupune întocmirea studiului de fezabilitate, obținerea studiilor, avizelor şi acordurilor de principiu necesare, elaborarea proiectului pentru autorizarea lucrărilor și predarea acestora în maxim 90 de zile de la ordinul de începere pentru Studiul de Fezabilitate. Etapa 2 presupune obținerea Autorizației de construire în maxim 60 zile de la finalizarea etapei 1. Etapa 3 presupune întocmirea Proiectului Tehnic de Execuție și a unor documentaţii: Proiectul tehnic, detalii de execuţie, documentaţia necesară aplicării procedurii de achiziţie publică în vederea atribuirii contractului de achiziţie publică pentru execuţia de lucrări (caiet de sarcini pe specialităţi, liste de cantităţi, etc) și predarea acestora beneficiarului în maxim 60 de zile de la ordinul de începere pentru Proiectul Tehnic.
Comentarii prin facebook