Proiectul reabilitării căii ferate dintre Timișoara și Reșița merge înainte, în ciuda faptului că proiectul nu a fost prevăzut ca obiectiv specific pe PNRR. De o săptămână, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice a fost publicat anunțul de licitație pentru stabilirea firmei care se va ocupa de serviciile aferente contractului. Iar sumele alocate sunt imense, în plus, nu se cunoaște o sursă de finanțare certă.
Pe SEAP a fost publicat anunțul de licitație pentru stabilirea firmei care va realiza studiul de prefezabilitate, studiul de fezabilitate și de întocmire a documentației aferente proiectului “Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră”. Conform documentației de pe SEAP, contractul se realizează ”în vederea obținerii finanțării proiectului în cadrul PNRR sau prin orice alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027”. Așadar, deocamdată nu se știe nici din ce fonduri s-ar putea asigura finanțarea.
”Obiectul contractului de achiziție publică este reprezentat de prestarea serviciilor de întocmire a studiului de prefezabilitate si a studiului de fezabilitate conform H.G. nr. 907/29.11.2016 actualizată, întocmirea documentației tehnice pentru achiziție proiect tehnic și execuție lucrări, întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării proiectului în cadrul PNRR sau prin orice alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027. Activitățile aferente prezentei documentații vor fi realizate in conformitate cu prevederile temei de proiectare si a legislației in vigoare”, se spune pe SEAP
Licitația a demarat pe 15 iunie, iar depunerea documentației are termen limită data de 21 iulie. Conform documentației, la stabilirea câștigătorului se va lua în considerare 40% componenta financiară, respectiv 60% cea tehnică. Termenul de prestare a serviciilor este de 18 luni de la datele Ordinelor de începere a serviciilor corespunzătoare fiecărei etape.
La o primă lectură aflăm că sumele necesare pentru documentație este imensă. Sunt patru faze de realizare a documentației, iar cea de a doua, studiul de fezabilitate, este cel mai scump: FAZA 1 Studiul de Prefezabilitate – valoare estimată 1.637.000 lei; FAZA 2 Studiul de Fezabilitate va fi elaborat conform HG 907/2016: Valoare estimata 13.096.000 lei, fără TVA ; FAZA 3 Întocmirea documentației tehnice necesare atribuirii contractului de achiziţie publică pentru proiect tehnic și execuţie de lucrări. Valoare estimata 982.200 lei, fără TVA; Faza 4 Documentație obținere finanțare (PNRR/alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027) Valoare estimată 654.800 lei, fără TVA.
Acest proiect a devenit cunoscut după ce s-a propus utilizarea de trenuri cu locomotive alimentate cu hidrogen. Parteneri în cadrul contractului sunt primăriile din Reșița – titularul contractului, și Timișoara, respectiv Consiliile Județene din Caraș Severin și Timiș. Fiecare dintre acestea au alocat deja sume semnificative pentru proiect.
Comentarii prin facebook