În pandemie piaţa a scăzut cu 1,7% în volum, dar cu 8,8% în valoare, semn că oamenii au cumpărat produse mai ieftine.
Românii au cumpărat anul trecut 4,1 miliarde de litri de băuturi răcoritoare, pe care au plătit 11 miliarde de lei, piaţa fiind în scădere în pandemie atât în volum (1,7%), cât şi în valoare (8,8%), potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
Astfel, un român bea în medie 18 litri de sucuri pe lună, conform calculelor facute de Ziarul Financiar.
Declinul de cinci ori mai mare în valoare ca în volum indică faptul că anul trecut, marcat de criza sanitară, consumatorii s-au orientat către produse mai ieftine. Acest lucru poate fi explicat prin două tendinţe.
Pe de-o parte, închiderea HoReCa a mutat consumul acasă, iar acest lucru înseamnă că achiziţiile s-au făcut din retail unde preţurile sunt mai mici, iar ambalajele mai mari.
Pe de altă parte, unii români au avut probleme financiare în 2020 după ce şi-au pierdut locul de muncă sau după ce le-au fost reduse salariile. Astfel, e posibil ca ei să se fi reorientat către produse cu preţuri mai mici, acesta fiind un trend specific perioadelor de criză economică.
Sursa: zf.ro
Comentarii prin facebook