Centrul de Proiecte al Primăriei Timișoara are acum o echipă de șapte specialiști, aleși în urma unui concurs, care va trebui să facă din nou funcțional proiectul TM 2023. Primarul Dominic Fritz e mândru de alegerea făcută de juriu, dar anunță că noii sosiți au la dispoziție doar câteva luni pentru ca titlul de Capitală Europeană a Culturii să devină din nou unul cu efecte.
Termen scurte și planuri concrete, asta le solicită Fritz celor șapte specialiști care vor trebui să arate că Timișoara Capitală Europeană a Culturii redevine realitate. Experiența celor aleși se completează, iar acum sunt îndeplinite toate premisele pentru un succes.
”Cei șapte care formează echipa curatorială au experiențe care se completează, de la Matevž Čelik, fost director al Muzeului de Arhitectură și Design din Ljubljana, la Silviu Scrob, fost director tehnic al Capitalei Culturale Europene Sibiu 2007 și manager de producție tehnică pentru festivaluri ca Electric Castle sau Summer Well. De la Oana Boca Stănescu care a creat Premiile Industriei de Carte din România, la Corina Oprea, curator de expoziții ce abordează problemele comunităților marginalizate. De la Teodora Borghoff care a contribuit la candidatura Timișoarei pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii, la Corina Bucea, curator al unor proiecte pentru Bienala de Artă și Arhitectură de la Veneția și la Cosmina Goagea care a coordonat mai multe proiecte colaborative între arhitecți, artiști, designeri, urbaniști, premiate național și european”, spune Dominic Fritz.
Ianuarie este un nou termen, unul extrem de strâns, pentru ca primele idei concrete să fie prezentate municipalității. De cealaltă parte, primăria stabilește unu buget clar, nu doar unul anual, ci pe doi ani, ca să fie sigură finanțarea.
”Am cerut echipei curatoriale ca până în ianuarie să vină cu dosarul de candidatură revizuit și un calendar de evenimente mari pentru 2023. În același timp, lucrăm la un buget nu pentru un an, ci pentru următorii doi. Cei șapte au misiunea să reconstruiască încrederea între toți partenerii proiectului, prietenii Capitalei și timișoreni, să-l reconecteze cu oamenii și cu toți actorii culturali locali, naționali și internaționali, care doresc să se implice”, mai subliniază primarul.
Centrul de Proiecte se dezvoltă, au fost angajați oameni noi, acum există chiar și o persoană care se va ocupa de infrastructura culturală a orașului.
„Am făcut deja un nou calup de angajări la Centrul de Proiecte, avem o persoană responsabilă pentru infrastructura culturală din oraș, pentru administrarea infrastructurii culturale. În funcție de nevoi, indicate inclusiv de curatori, vom crește echipa. Cu această echipă curatorială intrăm într-o altă etapă în care o să vedeți foarte rapid o scalare a eforturilor pentru implementarea programului cultural”, a anunțat primarul Timișoarei, la prezentarea oficială a echipei curatoriale.
Comentarii prin facebook