Disputa SMTT – STPT pune premisele unui nou război administrativ. Asociația de transport metropolitan cere intrarea CJT în organizație

Comunele Sânmihaiu Român și Șag vor fi legate de Timișoara prin transport metropolitan

Acuzată că nu a plătit 48 de milioane de lei către Societatea de Transport Public Timișoara, ceea ce a dus la problemele financiare în urma cărora angajații nu și-au primit salariile la timp, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara reacționează și anunță că o serie de autorități locale ar avea datorii de 400.000 de lei. De asemenea, readuce în prim plan o idee tot mai mult vehiculată, conform căreia de Asociație s-ar putea ocupa Consiliul Județean Timiș, care ar putea înlocui Primăria Timișoara.

Asociația care se ocupă cu managementul transportului local din zona metropolitană Timișoara susține că a urmărit situația financiară de la STPT și, chiar dacă nu poate să intervină în managementul acesteia a constatat că societatea de transport produce pagube financiare.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara ca autoritate locală de transport nu are cadru legal să intervină în managementul unui operator economic de tip societate comercială înființată în baza Legii nr.31/1990, dar a urmărit evoluția economico-financiară a operatorului de transport, Societatea de Transport Public Timișoara, constatând următoarele: la exercițiul financiar contabil al anului 2017, operatorul de transport a realizat un profit de peste 2.000.000 euro, nu avea credite bancare pentru funcționalitate și investiții,  nu avea datorii comerciale”, spune SMTT

Asociația SMTT trage și concluzii financiare referitoare la societatea pe care a urmărit-o.

Managementul operatorului de transport Societatea de Transport Public Timișoara începând cu anul 2018 până în anul 2021 a condus la cumularea unor datorii către bugetul de stat și bugetele speciale de peste 80.000.000 lei în anul 2021, datorii comerciale în medie peste 10.000.000 lei respectiv credite bancare. Toate aceste datorii cumulate în perioada 2018- 2021 ating în valoare absolută cifra de afaceri anuală a operatorului de transport”, mau spun cei de la SMTT.

Conducerea asociației mai menționează că ar fi anunțat ”cele două administrații locale”, deși menționează doar UAT Timișoara, că STPT poate intra în insolvență. După care amintește o soluție magică, anume ca cei de la Consiliul Județean Timiș să vină cu o capitalizare pentru STPT. Administrația județeană presează de luni de zile la ideea intrării în cadrul SMTT, cu putere de decizie, în timp ce, proprietarul unic al societății de transport public și a mijloacelor de transport, acuzând CJT că dorește să folosească așa cum consideră parcul de mijloace de transport, cu afectarea călătorilor timișoreni. La momentul apariției ideii, dublate de adoptarea unei hotărâri a CJT, disputa Primăria Timișoara – CJT s-a transformat într-un adevărat scandal cu declarații războinice ale liderilor.

Conducerea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara a informat, începând cu anul 2019, cele două administrații locale (U.A.T. Timișoara) despre datele reale ale activității economico – financiare ale operatorului de transport, atenționând că trimestrul IV a anului 2021 va fi unul foarte dificil dacă nu se iau măsuri de restructurare a cheltuielilor, de ajustare a costurilor unitare lei/km pentru fiecare mod de transport, prevăzut în Contractul de Servicii Publice nr.1812/22.07.2020 cu valoarea minimă a inflației comunicată de Institutul Național de Statistică și va fi imposibil de redresat economico- financiar, urmând cu siguranță procedura insolvenței dacă nu se alege varianta capitalizării operatorului (capitalul social existent este negativ la data prezentei) sau finanțarea prin creditare din alte surse dacă acționarul unic nu poate realiza capitalizarea acestuia. La capitalizarea operatorului de transport poate participa U.A.T.- Consiliul Județean Timiș care are atribuții prin lege de coordonare a serviciilor publice comunitare inclusiv serviciul de transport public de persoane, prevăzute atât în dreptul special cât și în cel general”, mai anunță cei de la SMTT.

Asociația SMTT nu recunoaște existența unor datorii de 48 de milioane de lei și spune că nu are facturi neplătite către STPT.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara respectă clauzele Contractului de Servicii Publice nr.1812/22.07.2020 și plătește prestația de transport în funcție de realizarea programului de transport și a costurilor unitare lei/km a facturilor scadente la plată către operatorul de transport ( Societatea de Transport Public Timișoara S.A.). Facturi de plată scadente la nivelul lunii decembrie 2021 nu mai există, iar în luna ianuarie 2022 primele facturi scadente sunt în data de 17.01.2022, până la acea dată unitățile administrativ teritoriale care au sume restante la plată prestației, au timpul necesar să achite datoriile mai sus menționate. (…) În concluzie, autoritatea locală de transport Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara nu are plăți restante către operatorul de transport și nu datorează nicio altă sumă suplimentară fundamentată afirmată în spațiul public. Nu există nici un conflict între Autoritatea Locală de Transport, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara și operatorul de transport Societatea de Transport Public Timișoara S.A. , la nivel instituțional sau orgolii între persoane fizice așa cum s- a afirmat în spațiul public. Contractele între părți și legile din dreptul societar nu sunt facultative și nici nu pot fi aplicate în mod discreționar în funcție de interesele de moment ale unor persoane, fizice sau juridice.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara este un partener contractual de bună credință care continuă să își exercite drepturile și să își execute obligațiile financiare în temeiul relației contractuale în care aceasta se află cu operatorul de transport Societatea de Transport Public Timișoara S.A.”, se mai spune în poziția asoiației.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho.ro
isho.ro

Cele mai citite articole


gauss-topografie-timisoara_728x90px

Administratie vezi arhiva Administratie

Filarmonica Banatul Timișoara se pregătește de o nouă stagiune de excepție. Anul 2023, influențat de titlul de Capitală Europeană a Culturii/Foto

Cu o victorie „managerială” în buzunar, care a rezolvat pe moment problema conducerii instituției, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, este mulțumit de activitatea desfășurată în ultima stagiune a Filarmonicii Banatul. Instituția aflată în subordinea municipalității a avut un an cu un manager nou, idei noi, logo și imagine noi, numeroase evenimente duse la bun sfârșit cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Filarmonica Banatul Timișoara se pregătește de o nouă stagiune de excepție. Anul 2023, influențat de titlul de Capitală Europeană a Culturii/Foto

Politica vezi arhiva Politica

dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Autostrada A1, lotul 3

Constructorii principalelor proiecte de infrastructură din Timiș au primit certificate negative de la CNAIR

Companiile care se ocupă de cele mai mari proiecte de infrastructură din zona județului Timiș au primit toate certificate negative intermediare din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Pe lista celor care nu iși fac treaba cum trebuie au fost incluși constructorii Centurii Sud, ai drumului de legătură DN 69 spre autostrada A1,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Constructorii principalelor proiecte de infrastructură din Timiș au primit certificate negative de la CNAIR

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Companiile care se ocupă de cele mai mari proiecte de infrastructură din zona județului Timiș au primit toate certificate negative intermediare din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Pe lista celor care nu iși fac treaba cum trebuie au fost incluși constructorii Centurii Sud, ai drumului de legătură DN 69 spre autostrada A1,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Constructorii principalelor proiecte de infrastructură din Timiș au primit certificate negative de la CNAIR
Cu o victorie „managerială” în buzunar, care a rezolvat pe moment problema conducerii instituției, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, este mulțumit de activitatea desfășurată în ultima stagiune a Filarmonicii Banatul. Instituția aflată în subordinea municipalității a avut un an cu un manager nou, idei noi, logo și imagine noi, numeroase evenimente duse la bun sfârșit cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Filarmonica Banatul Timișoara se pregătește de o nouă stagiune de excepție. Anul 2023, influențat de titlul de Capitală Europeană a Culturii/Foto
Rectorul Universității de Vest Timișoara, Marilen Pirtea, este optimist după ce a analizat rezultate examenului de bacalaureat pe 2022. El așteaptă și o sesiune de admitere la facultăți pe măsura rezultatelor pozitive după rezultatele bune ale examenului de maturitate. ”Prima sesiune a examenului de bacalaureat 2022 indică o creștere a rezultatelor pozitive obținute de candidați,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Optimism pentru Marilen Pirtea. Rectorul Universității de Vest se așteaptă la o cerere în creștere pentru locuri la admiterea la facultăţi din toamnă
Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara are mari probleme în locurile de popas amenajate pe drumurile naționale din subordine. În această perioadă. ”campioană” este o locație din județul Hunedoara, dar nici zona Lugoj nu lipsește de pe lista celor vizate de vandali. Pentru a doua oară în ultimii doi ani, o parcare de pe DN...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bănci și mese distruse, coșuri de gunoi incendiate. Cei de la Drumuri și Poduri repară degeaba popasurile de pe drumurile naționale
Nu mai puţin de patru deputaţi USR şi-au anunţat, luni, plecarea din partid pentru a se înregimenta în formaţiunea lui Dacian Cioloş, REPER. Printre aceştia se numără şi deputatul de Timiş Daniel Toda, provenit din PLUS. Celor patru se alătură şi fostul ministru al Sănătăţii, Ioana Mihăilă, care şi-a anunţat tot azi demisia din USR...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Demisie aşteptată din USR. Deputatul de Timiş Daniel Toda şi-a găsit un nou REPER
Au fost publicate primele rezultate la Bacalaureat 2022, disponibile pe edupedu.ro. Rata de promovare la examenul de bacalaureat 2022 a fost de 73,3% la nivel național, cea mai bună din ultimii 10 ani, a anunțat luni ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Ministrul Educaţiei, Sorin Câmpeanu, a anunţat, luni, că rata de promovare la Bacalaureat a fost...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bacalaureat 2022. În judeţul Timiş, nicio medie de 10
Tinerii care doresc să învețe și o meserie după absolvirea primelor opt clase sunt așteptați să se înscrie la Școala Duală Banat din cadrul Liceului Tehnologic Energetic “Regele Ferdinand I” din Timișoara. Aici încep înscrierile absolvenților claselor a VIII-a, din data de 4 iulie. Cei care doresc să devină meseriași într-una din meseriile tehnice extrem...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tinerii interesați să învețe o meserie sunt așteptați să se înscrie la Școala Duală Banat
Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara a programat mai multe intervenții de reparații și întrețineri pe drumurile naționale din județele din subordine. O serie de lucrări sunt de nopate. O intervenție mai interesantă este la pasajul de la Voiteg, unde se vor monta panouri fonoabsorbante, pentru confortul auditiv al cetățenilor care au gospodării în zonă....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se lucrează pe drumurile naționale din vestul României. La Voiteg se instalează panouri fonoabsorbante
Preşedintele PNL Timiş, Alin Nica este cel mai generos politician din Timiş, când este vorba de donaţii făcute propriului partid. El a donat la PNL 390 de mii de lei, într-o singură tranşă, în anul electoral 2020. Nici fostul preşedinte al PNL Timiş, Nicolae Robu nu a fost mai parcimonios, el donând la partid 283.490...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alin Nica, politicianul din Timiş cu cele mai mari donaţii făcute la partid. Ce donaţii au făcut Dominic Fritz şi Alfred Simonis
Top