Proiectul TimPark în varianta gândită de actuala administrație condusă de Dominic Fritz a trecut la limită de votul consilierilor locali timișoreni, cu 14 la 13 voturi. Aleșii s-au certat pe proiect, într-o dezbatere extrem de ”colorată”, mai mult de o oră și s-ar putea să avem surpriza ca proiectul să fie picat în Contencios Administrativ.
Transferul parcărilor timișorene din administrarea societății SDM în cea a unui nou Serviciu în cadrul primăriei a fost principala dispută aleasă în ședința de plen de marți de către consilierii locali pentru a fi văzuți de alegători în deplinătatea … disputei politice. Mai mult de o oră au avut nevoie aleșii să aducă cele mai năstrușnice argumente pro și contra acestei mutări strategice, care va oferi control total pentru conducerea municipalității în managementul parcărilor. De la argumente pro cum că introducerea controlului strict al parcărilor în cartiere va duce la stârpirea poluării sau că transferul unor angajați de la o societate privată la primărie nu creează noi locuri de muncă, la argumente contra cum că noul Serviciu doar duce la realizarea de slujbe pentru clientela politică, respectiv la cheltuieli degeaba din sumele adunate, proiectul a încăierat la maxim consilierii locali.
Liberalul Dan Diaconu a spus că noua variantă încalcă chiar și legea, iar transformarea amenzilor de parcare în contravenții va complica la maxim încasarea sumelor aferente.
„Proiectul încalcă Ordonanța care a modificat legea finanțelor publice. Aceasta ar fi problema, mare, legală. Cea de a doua este economică. Vorbim despre 87 de posturi, la un salariu mediu brut plus cheltuieli ajungem la tot bugetul TimPark”, a anunțat Diaconu.
O veste… interesantă a fost dată de Radu Țoancă de la PSD. El a anunțat deja că va contesta votarea proiectului, pentru că ar fi vorba de unul important, de patrimoniu, care necesită două treimi din voturi.
„Nu există un aviz al Consiliului de Administrație al SDM prin care acest serviciu să plece de la SDM, au fost numai discuții informale. Nu există o AGA, nu ne-am întâlnit să spunem că ne debarasăm de acest serviciu public”, a spus social-democratul.
Un alt liberal, Simion Moșiu, a considerat că proiectul duce la privatizarea TimPark și la înființarea unui SRL, fără a vedea care e beneficiul pentru oameni.
„Dacă încasările sunt cât salariile sau mai mici înseamnă că scopul este de a crea niște posturi pentru niște băieți cu calități speciale pentru că din punct de vedere al eficienței economice nu este momentan decât un balast la bugetul primăriei și cetățenii cred că nu înțeleg nimic. Facem un SRL să creăm niște locuri de muncă?”, a declarat Moșiu.
Așa cum ne-a obișnuit deja, viceprimarul Ruben Lațcău s-a contrat din nou cu Moșiu, a adresat cuvinte lipsite de eleganță la adresa sa, dar acum l-a luat în colimator și pe Țoancă, despre care a spus că el nu are probleme cu parcarea pentru că ar locui în Dumbrăvița și că ridică probleme… filozofice.
„Domnul Moșiu, trebuia să mă lăsați să vă întrerup, nu de alta dar e o ceață totală în ceea ce ați spus dumneavoastră. Cu atâtea mandate la activ, nu faceți diferența între un SRL, serviciu public, funcționari publici, e o confuzie totală. Dacă l-ați fi ascultat la început pe colegul dumneavoastră de partid, domnul Diaconu, ați fi înțeles foarte clar despre ce structură vorbim, deci și pentru dumneavoastră și pentru domnul Țoancă, nu se privatizează nimic. În cazul acesta, avem un serviciu, TimPark, care a fost mutat într-o societate comercială și care acum se întoarce din acea societate înapoi la primărie. Nu se creează posturi noi, aceeași angajați vor fi păstrați. Decizia noastră, azi, este de a înființa un serviciu nou, de utilitate publică. Dorința noastră este ca banii pe care-i încasăm, undeva la zece milioane de lei pe an, să-i folosim înspre locuri de parcare în cartiere. (…) Evident că cei care locuiesc la Dumbrăvița, ca domnul Țoancă, nu au această problemă, a parcării rezidențiale și le este ușor să discutăm la nivel filosofic când nu ne confruntăm cu asta”, a spus viceprimarul Ruben Lațcău.
De înființarea noului serviciu s-a declarat fericită consiliera USR, Aida Szilagy, dar ea a mers pe varianta eco a proiectului. Se va controla numărul de mașini care circulă în Timișoara, e de părere aceasta!
„Este un moment fericit pentru oraș, se face primul pas în ceea ce privește reglementarea parcării în cartiere, unde avem o problemă reală în acest sens. Eu văd aceasta ca pe un instrument de a controla numărul de mașini parcate și numărul de mașini care circulă prin Timișoara, este foarte mare și o sursă enormă de poluare”, a spus Szilagy.
Comentarii prin facebook